השדולה לקידום מעמד המורה קיימה מפגש ראשון במכללת דוד ילין



השדולה לקידום מעמד המורה וההוראה בישראל, בראשה עומדת ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, קיימה היום (ג') מפגש ראשון במכללת דוד ילין בירושלים

במפגש התקיים דיון מקצועי בנושא הכשרת מורים, ובין היתר עלו על הפרק נושאים כמו המעבר לות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב), תוכנית החומש, מודל תקציבי חדשוהשינוי בתפיסה לכיוון אקדמיה-כיתה. בדיון נכחו סמנכ"ל משרד החינוך, מר אייל רם, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך, מר נח גרינפלד, נשיאי ונציגי מכללות אקדמאיות לחינוך ועובדי הוראה.

במהלך הדיון ציינו המשתתפים בשדולה את החשיבות של המעבר לות"ת ואיחוד המכללות, כאשר בד בבד העלו קשיים ולקונות הקשורות במעבר זה. שאשא-ביטון אמרה בנושא: "במעבר לות"ת יש אמירה. חשוב לשמור על מעמד המורה, אבל באותה נשימה לבצע תהליך של אקדמיזציה. המהלך הזה קורה וצריך ליישם אותו עם האיזונים הנכונים. נכון שיש חשש של המכללות, אבל זה האתגר של משרד החינוך".

על השדולה אמרה שאשא-ביטון: "חשוב לי לתת במה לאנשי המקצוע במהלך השדולה, והשולחן מאוד חשוב בשביל להשמיע את הקול מהשטח מול משרד החינוך. יש משמעות שהדיונים נערכים בשטח, וגם השדולות הבאות יתקיימו מחוץ לכנסת. חינוך הוא תהליכי והמשימה שלי היא להוביל אותו. מעמד המורה צריך לעבור שינוי".

פרופסור זמירה מברך, נשיאת מכללת דוד ילין: "אנו מברכים על קיומה של השדולה במכללה שלנו. כשיפעת פנתה אליי השבתי ישר בחיוב, כי חשוב שהשדולה תתקיים בשטח ולא במגדל השן של הכנסת. יפעת בחרה אותנו לא בכדי, והמכללה שלנו קיימת כבר 103 שנים והיא המכללה הראשונה בארץ".

צילום: מכללת דוד ילין 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה