אושר בוועדת תכנון ובנייה: מתחם התחנה יישאר פתוח בשבתות



בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אושרה התכנית בנוגע לשימוש במסחר ומסעדות במתחם התחנה בשבת, על פי ההחלטה המתחם יישאר פתוח בכל ימות השבוע- גם בשבתות. חלק מחברי המועצה החרדים נעדרו מההצבעה

ברוב של חמש מול ארבע, למרות התנגדותם העזה של החרדים, אושרה התוכנית למתחם התחנה ובה התקבלה ההחלטה כי המתחם יישאר פתוח בכל ימות השבוע כמו גם המסעדות שנמצאות בו. 

עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר מטעם תנועת "התעוררות" מסר על ההחלטה "מתחם התחנה יישאר פתוח, לרווחת הציבור הירושלמי, בכל ימות השבוע. זאת למרות נסיונות ציניים של עסקנים חרדים שלא לאשר תוכניות הנוגעות לרישוי המתחם בועדת תכנון ובנייה, נסיונות שמחרחרים ריב שלא לצורך. אנחנו נמשיך לשמור על ירושלים של כולם, של כלל האוכלוסיות, כי זה הכוח של העיר הזו. נמשיך לפתח את ירושלים כעיר תוססת רוחנית ויצירתית, עיר של חילוניים וחרדים, מקומיים ותיירים".

 

תמיר ניר סגן ראש העיר מטעם סיעת ירושלמים: "אני מברך ושמח שהצלחנו להעביר את ההחלטה לאישור קבע של שטחי המסחר במתחם התחנה. מתחם התחנה חשוב לעיר ולתושביה הן בימות החול והן בסופי שבוע ומהווה מוקד משיכה חשוב לבילוי והנאה עבור המשפחות הצעירות ומקום מפגש בין האוכלוסיות השונות בעיר. סוגיית השבת היא סוגייה מורכבת בירושלים. לשמחתי בשנים האחרונות הצלחנו למצוא את האיזון והיכולת לאפשר את קיומה של השבת בדרכים מגוונות במרחב הציבורי ולאפשר למגוון האוכלוסיות לציין את השבת. סיעת ירושלמים פועלת ברוח אמנת גביזון מדן לחיבור בין המגזרים ולמתן האפשרות לכל אחד ואחת לקיים את השבת בדרכם". 


דב קלמנוביץ, שנמנע מההצבעה אמר לאחר ההצבעה כי "אני מכיר את סוגיית השימוש החורג במתחם הצפוני של מתחם התחנה לא מאתמול ואני דן בעניינה כבר מהשבוע שעבר. בגלל משקלה הציבורי והטענה שהוא נוגע גם בסוגיית השבת, התייעצתי עם גדולי הרבנים בציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן. השבת היא ערך נשגב ביהדות ואנו נלחמים וכואבים על חילולה. עם זאת, הסוגייה שלפנינו נוגעת לבעיה תכנונית שהצבעה נגדה אינה קשורה לשבת ויתרה מכך, תסגור את המתחם כולו ובתוכו גם את החנויות ששומרות על השבת והכשרות. עם זאת, ביקשתי שההצבעה בנושא תידחה בשבוע לאור בקשתם של הרב הראשי של ירושלים הרב שטרן והרב דרוקמן, אשר ביקשו להגיע למתחם ולבחון את הדברים לפני קבלת החלטה סופית. לצערי, ההצעה לדחות לא התקבלה ע"י מאיר תורג'מן ראש הועדה ואפילו לא עלתה לדיון. בנוסף, הצטערתי לראות שהחרדים אינם מאוחדים במאבקם על השבת וכי נציג סיעת ש"ס מלכיאלי, החליט להיעדר בידיעה שהצבעתו תכריע לטובת שמירת השבת. לא אתן יד לקומבינות פוליטיות על גבי ולא אתן העיקר שיתקפו את הבית היהודי בצביעות. בפעם הבא שיעלה נושא דומה לזה וילינו עלינו, נזכור ונזכיר את התנהגותם. בסיכומו של דבר לאור כל הדברים והשתלשלות העניינים נמנעתי בהצבעתי".
 

תמונה:דודי סעד


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה