הוכרז סכסוך עבודה בהדסה עין כרם



בין העילות המרכזיות לסכסוך: ניסיון לפגוע בנציגות העובדים, תוך הצבת עובדות בשטח וקבלת החלטות חד צדדיות. יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל: "לאחר שכל הפניות ליישב את המחלוקת בהידברות הושבו ריקם, לא נותרה לנו ברירה אחרת"

ההסתדרות הכריזה אמש  (ב') על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה עין כרם. כך הודיע לפני זמן קצר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, למנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. הסכסוך שעוסק בהתנהלות פוגענית וחסרת תום לב של המעסיק, נוגע לעניינם של כ-3,000 עובדים (כלל העובדים למעט אחיות ורופאים).

בין העילות המרכזיות לסכסוך, ניצב הניסיון לפגוע בנציגות העובדים המוסמכת, תוך הצבת עובדות בשטח וקבלת החלטות חד-צדדיות בעניינים אשר נושאים השלכות ישירות על אלפי עובדים. חרף ניסיונות ההידברות שיזמה נציגות העובדים, המעסיק דבק בסירובו לנהל משא ומתן ענייני על מנת להגיע לפתרון המחלוקת.

בהסתדרות הדגישו כי המעסיק פעל בדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים, קל וחומר כאשר מדובר במגזר הציבורי.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר היום כי: "לאחר שכל פניות ההסתדרות ליישב את המחלוקת בהידברות הושבו ריקם, לא נותרה לנו ברירה אחרת. לא ניתן לרפות את ידם של העובדים באמצעות החלטות חד-צדדיות". 

תגובת הדסה: הנהלת הדסה ומנהל המרכז הרפואי מביעים צער על הכרזת סכסוך העבודה. העילה האמיתית לסכסוך היא דרישתו של מנהל המרכז הרפואי, שכל עובדי הדסה ללא יוצא מן הכלל יעבדו במסגרת תפקידם בהדסה, לרבות יו"ר ועד העובדים מר אמנון ברוכיאן, שסרב באופן מוחלט לעבוד בתפקיד אליו הוא משובץ, בעוד הוא נהנה משכר גבוה מהדסה ומהציבור במדינת ישראל, המזרים את כספו דרך הממשלה להבראת הדסה.

הודעת ההסתדרות בגין עילת השביתה הינה שקר ואחיזת עיניים, מנהל המרכז דווקא התגייס קודם כל לטובת העובדים ולטובת מילוי מלא של כל ההסכמים הקיבוציים שהתעכבו עד לאחרונה.

מעבר לפגיעה נוספת במטופלי המרכז הרפואי, עלול צעד ארגוני לפגוע דווקא בכ- 2700 העובדים המסורים של הדסה, אשר התגייסו להצלת הדסה, נפגעו כספית ועתה הם יעמדו שוב בפני שוקת שבורה ומבלי שתהיה יכולת להנהלה לשלם את שכרם.

עמדת יו"ר ההסתדרות הכללית מקוממת, תוך פגיעה בערכי העבודה וערכי ההסתדרות הבסיסיים, הוא נותן ידו להכרזת סכסוך עבודה שקרי ביודעו את האמת לאמיתה: מדובר בעובד הדסה בודד המסרב לעבוד! פשוט כך.

הנהלת המרכז הרפואי הדסה עשתה, ומתחייבת לעשות הכל על מנת לשמור על הדסה כארגון הנושא עצמו על רגליו, כשכל עובדיו נותנים כתף אמיתית להבראת המוסד וכל אלה שאינם מרגישים שותפים לעשייה בעת הזאת - מקומם בחוץ! 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה