ניצב יעקב שבתאי מפקד משמר הגבול החדש



ניצב יעקב (קובי) שבתאי, נכנס הבוקר (ה') לתפקידו כמפקד משמר הגבול בטקס שנערך במטה משמר הגבול בלוד. ניצב שבתאי החליף את ניצב עמוס יעקב אשר הצעיד את החיל למעלה משלוש שנים ומונה בסבב המינויים האחרון לפקד ולהוביל את מחוז חוף

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן, המפקח הכללי,רב ניצב רוני אלשיך, סגל הפיקוד של משטרת ישראל ומג"ב, מפקדי החיל בעבר, שותפים לדרך ובני משפחותיהם הנרגשים של המפקדים.

ניצב עמוס יעקב, שהחל את דרכו במשמר הגבול והיום (ה') כאמור, סיים את תפקידו בחיל כמפקד משמר הגבול, ציין בנאומו, ״אין ספק שלהיות מפקד משמר הגבול היה התפקיד של חיי. ידענו בשלוש שנים האחרונות עשייה רבה ומורכבת, רגעים שמחים ומרגשים, הצלחות מבצעיות ואירועים אשר גבו מאיתנו מחיר יקר. בהיותנו השכפ״ץ של המדינה - איבדנו לוחמים ולוחמות, מיטב בנינו ובנותינו שהם חלק בלתי נפרד משרשרת של דורות מפקדים ולוחמים הנושאים בגאווה את נס הביטחון מעל שישים שנה. עם סיום תפקידי, ברצוני להביע את תודתי העמוקה לכל אחת ואחת מכם, המשיכו לעמוד על המשמר בגבורה. היה לי הזכות והכבוד להיות מפקדכם, גאה בכם ומצדיע לכם״.

מפקד מג״ב הנכנס, ניצב יעקב שבתאי בירך את ניצב יעקב ואמר, ״בתחושת אחריות גדולה ניצב אני מולכם ומקבל את הזכות לפקד על משמר הגבול. השליחות בתפקיד זה היא רחבה ורבת משמעות. זכיתי להיות אחד משרשרת ארוכה של דור מייסדים איתן, אנשים שזכו לפקד על החיל היקר והמיוחד הזה. כבוד הוא לי לעמוד על במה זו ולהודות לניצב עמוס יעקב, על פועלו למען החיל, אין ספק כי הטבעת את חותמך בחיל. מאחל לכולנו דרך צלחה וימים של עשייה מבורכת״.

את שני המפקדים בירך מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, ואמר ״לוחמות ולוחמי משמר הגבול מוכיחים מידי יום את חיונותם על שמירתה של מדינת ישראל. עמוס היקר בשלוש שנים האחרונות הובלת את משמר הגבול, ובדרכך הצנועה הותרת חיל חזק ובריא שבניין הכוח שלו מכיל עיסוק עמוק בערכים. היום במעמד זה, אני מודה לך על תרומתך למג״ב, ומאחל הצלחה בתפקידך החדש. יעקב אני מאמין ביכולתך להוביל את משמר הגבול, ובטוח שכמפקד חדש תוביל את הרפורמות בדרך הנכונה, בהצלחה רבה בתפקיד״. 

השר לביטחון פנים, ח״כ גלעד ארדן ציין, ״משמר הגבול הוא חיל בעל מורשת מפוארת, שזכות היא לעמוד בראשו. אני מודה למפקד מג״ב היוצא, ניצב עמוס יעקב. ומאחל בהצלחה למפקד מג״ב הנכנס, ניצב יעקב שבתאי. אין "כור היתוך" כמו מג"ב ואין מקום שמייצג בצורה טובה יותר את החיים ביחד כאן בישראל כפי שהיינו רוצים לראותם: כתף אל כתף, שכם אל שכם, לוחמים ולוחמות שמגנים על כולנו, על החברה שלנו, על מדינתנו. בחודשים האחרונים נפגשתי פעמים רבות עם לוחמי ולוחמות מג"ב. בכל פעם, גם בימים הקשים ביותר, ראיתי בעיניהם – עיניכם – את השליחות, את הדבקות במשימה. זוהי רוח מג"ב. בכל מקום בו ישנה סכנה, בכל מקום בו נדרשת מקצועיות, אומץ לב – שם נמצא את לוחמי משמר הגבול״.

תמונה: באדיבות דובר חטיבת המשטרה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה