גלאי עשן חולקו לאזרחים ותיקים, ניצולי שואה ומשפחות מרובות ילדים בירושלים



החל מבצע חלוקה והתקנת מאות גלאי עשן למשפחות מרובות ילדים, אזרחים ותיקים וניצולי שואה בירושלים. המבצע התקיים כפיילוט בשכונות קריית מנחם וקריית יובל והגלאים חולקו על ידי לוחמי האש

מבצע חלוקת הגלאים הוא חלק מפרויקט רחב היקף בו מותקנים 3000  גלאי עשן בכל רחבי הארץ. התקנת הגלאים התבצעה ע"י קצינים, לוחמי אש ומתנדבים מכבאות והצלה ירושלים.

את הפרויקט מטעם הכבאות, יזם והוביל רמ"ח בטיחות אש טפסר מני דורון ז"ל שלמרבה הצער לא הספיק לראותו יוצא לדרך עת נפטר בפתאומיות בחודש דצמבר האחרון. חבריו לוחמי האש החליטו לא לתת לפרויקט זה לרדת לטמיון, התגייסו ונרתמו לביצוע מבצע מציל חיים זה.

באגף בטיחות אש מזכירים את החשיבות העצומה לגלאי העשן בהצלת נפש ורכוש, ומציינים כי כ-85% מהנפגעים בשריפות אורבניות, נפגעים תחילה מהעשן הרעיל שנפלט מהשריפה ורק לאחר מכן מהשריפה עצמה.

עוד מוסיפים ומציינים באגף בטיחות אש של כבאות והצלה, כי אחד מסכנותיו הקטלניות ביותר של העשן, היא היכולת שלו לגרום לאופוריה ואף לשינה עמוקה יותר לשואפים אותו. דבר שמונע מהנפגעים להימלט עוד בטרם השריפה מגיעה לממדי ענק ולוכדת אותם.  גלאי העשן מוצר זול וקל ביותר להתקנה, מזהה את פליטת העשן עוד בתחילת התהוות השריפה, מעיר את תושבי  הבית באופן מיידי, ובכך יכול למנוע את רוב הנפגעים בשריפות מבנים.

טפסר משנה אייל כהן מ"מ מפקד כבאות והצלה ירושלים: "היום יצאנו ביחד עם לוחמי האש והמתנדבים למבצע גדול להתקנת גלאים בבתים של אנשים הזקוקים לכך, המבצע ישמש מבחינתנו כפיילוט לפרויקטים נוספים בעתיד, וכן תודעה לציבור בדבר התקנת גלאי עשן. מניסיוני הרב באירועי  שריפות במבנה שלצערי הרב בחלקן נפגעו אזרחים, ברוב השריפות הנפגעים סבלו מפגיעות הנגרמות עקב שאיפת עשן ותוצריו. גלאי העשן שאנחנו מתקינים עכשיו בסיוע הקרן לידידות, יכולים למנוע מקרים רבים של שריפות והגנה על נפש ורכוש רב."

נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין:" הקרן לידידות פועלת לחיזוקן של האוכלוסיות החלשות ביותר בישראל ולהגנה על כלל אזרחי ישראל בשעת חירום. אנו גאים להיות שותפים במבצע התקנת הגלאים אשר צפוי להציל חיים רבים בקרב אוכלוסיות שמצבן הכלכלי והחברתי הקשה חושף אותן לסכנות נלוות רבות".

חלוקת הגלאים התאפשרה הודות לתרומת הקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין ואגף בטיחות אש של הרשות הארצית לכבאות והצלה.


תמונות: דוברות כבאות והצלה ירושלים 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה