בית שמש: לוחמי כבאות והצלה חילצו נער בן 16 שנתקע בארובה



היום (ה') לפנות בוקר, התקבל דיווח בתחנה אזורית בית שמש על נער בן 16 שלכוד בתוך ארובה במרכז המסחרי בבית שמש. אל מקום האירוע הוקפצה היחידה לחילוצים מיוחדים ולוחמי אש נוספים שחילצו את הצעיר. מחקירה ראשונית עולה כי הנער וחבריו ניסו לפרוץ לחנות במקום

במהלך הלילה התקבלה דיווח במשטרה אודות נער שנכנס לתוך פיר ארובה של חנות במרכז המסחרי בבית שמש ונתקע. אל מקום האירוע הוקפצה היחידה לחילוצים מיוחדים ולוחמי אש נוספים בפיקודו של מפקד היחידה להב יוסי אסרף.

לוחמי היחידה שהגיעו למקום פתחו את הארובה וזיהו צעיר אשר נפל לתוך ארובה בקוטר 50 ס"מ בעומק של 3 וחצי מטרים. לוחמי יחידת היל"מ החלו בפעולות לחילוץ הלכוד בעזרת חבלים גלגלות ואמצעים ייעודים לחילוץ מחלל מוקף וצר.

בסיום פעילות חילוץ מורכבות הלכוד חולץ מהארובה במצב בינוני והועבר להמשך טיפול אנשי מד"א.

מפקד יחידת היל"מ להב יוסי אסרף: "בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר התקבל דיווח על אדם שלכוד בתוך ארובה על גג חניות במרכז המסחרי בבית שמש. הזנקתי למקום את יחידת היל"מ ואכן איתרנו בתוך ארובה צרה בעומק מספר מטרים צעיר כשהוא לכוד ללא יכולת לזוז. בנוסף הבחנתי שהצעיר נמצא במצוקה וסובל מכאבים ועל סף אובדן הכרה, התחלנו מיד בפעולות חילוץ. באמצעות חבלים ומערכות המתאימות לאירוע מסוג זה ובסיומם חילצנו את הבחור לטיפול רפואי של כוחות הרפואה".

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי שני נערים בגילאי 16-17 תושבי העיר הגיעו במהלך הלילה לגג חנות במרכז המסחרי בבית שמש, עפי החשד,בנסיון לפרוץ לאחת החנויות. אחד מהם נכנס לתוך פיר ארובה המובילה לתוך אחת החנויות ונתקע. חברו שהבחין במצוקתו ובקריאותיו לעזרה הזעיק מדא. כאמור הנער שנתקע בפיר הארובה פונה לטיפול רפואי והנער השני נעצר לחקירה בתחנת בית שמש.

מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה.

תמונות: דוברות כבאות והצלה בית שמש 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה