בית המשפט החמיר בעונשם של מציתי בית הספר הדו לשוני



לפניכחצי שנה גזר בית המשפט על האחים שלמה רחמים ונחמן טוויטו שהורשעו בהצתת בית הספר הדו לשוני שבעיר שנתיים ונשתיים וחצי שנות מאסר בהתאמה, כעת בית המשפט העליון החמיר את עונשם בשמונה חודשים נוספים לכל אחד

בית המשפט העליון החמיר את עונשם של האחים טוויטו המואשמים בהצתת בית הספר הדו לשוני, כעת יעמוד עונשו של שלמה על  32 חודשי מאסר ועונשו של נחמן יעמוד על 38 חודשי מאסר. המשפט של יצחק גבאי הנאשם השלישי עדיין מתנהל.

כזכור, על פי כתב האישום, ביום שישי 28.11.2014 שלמה רחמים ונחמן טוויטו יחד עם יצחק גבאי החליטו להצית ולרסס כתובות בבית הספר הדו לשוני בירושלים, בו לומדים יהודים וערבים. הדבר נעשה כחלק מפעילותם של הנאשמים כנגד התבוללות וכנגד דו קיום בין ערבים ליהודים וכן לאחר שנודע לנאשמים כי התקיים בבית הספר הדו לשוני בירושלים טקס לזכרו של יאסר עראפת מספר שבועות קודם לכן, ועל רקע הפגועים שאירעו בעיר ירושלים ומתוך מטרה לבצע מעשה שיצור הד תקשורתי.

למחרת בערב הלכו הנאשמים ברגל לבית הספר כשהם מצויידים בבקבוקי בנזין, מצית, תרסיס הצבע ושקיות הניילון, וכשפניהם וידיהם מכוסות ונעליהם עטופות בשקיות הניילון. יצחק גבאי ושלמה רחמים טויטו נכנסו לשתי כיתות דרך החלון, ושפכו דלק בכיתות. ובאותו זמן נחמן טויטו ריסס כתובות על הקיר שלשונן: "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו קיום עם סרטן" ו"די להיתבוללות".

לאחר ששלמה רחמים טויטו יצא מהחלון, הדליק יצחק גבאי אש בכיתות באמצעות המצית בה הצטייד מראש, והנאשמים נמלטו מהמקום בריצה, נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם, פרצה אש שגרמה נזק כבד לבית הספר, בין השאר לשתי כיתות, לציוד שבתוכן, לחלונות ולמערכות האזעקה וכיבוי האש בכל בית הספר.


בחודש אפריל האחרון חתמה פרקליטות המדינה על הסדר טיעון עם עורכי דינם של האחים שלמה ונחמן טויטו מביתר עלית, במסגרת ההסדר טיעון שלמה רחמים קיבל שנתיים מאסר בפועל ונחנן שנתיים וחצי שנות מאסר. היום (א') כאמור החמיר בית המשפט העליון את עונשם. 

יו״ר תג מאיר גדי גבריהו: ״החלטת בית המשפט העליון להחמיר את עונשם של מציתי בית הספר הדו לשוני היא אישור לכך שהביקורת על קלות העונש שגזר בית המשפט המחוזי היתה מוצדקת. בית המשפט העליון העביר מסר לרשויות האכיפה בישראל כי יש לטפל ביסודיות ובנחישות בגל פשעי השנאה והגזענות ויש לקוות כי כך אכן יקרה.״ 

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה