מיילדות מחוץ לקופסא



יותר מ - 350 מיילדות השתתפו בכנס ארצי, 'מיילדות מחוץ לקופסא' מטעם ארגון המיילדות, במרכז הרפואי שערי צדק. מיילדות ורופאים מהמרכז הרפואי שערי צדק וממרכזים רפואיים ברחבי הארץ הציגו מקרים רפואיים ושיטות עבודה חדשניות בתחום המיילדות

המגמה הארכאית של התפקיד הרב תחומי של המיילדת צוברת תאוצה בשנים האחרונות ועולם הרפואה מבין כיום את החשיבות של תפקידה של המיילדת לטפל בכל הקשור לבריאות האישה. השנה החליט ארגון המיילדות בישראל לקיים את הכנס הארצי שלו בסימן, 'מיילדות מחוץ לקופסא', בנושאים שנתפסו בעבר מחוץ לתחום המיילדות.

בין הנושאים שנדונו בכנס: תפקיד המיילדת בליווי ותמיכה בהורים לאחר אבחון מום מולד בהיריון; שיח ותמיכה רגשית ליולדת לאחר טראומה בלידה, לאחר חווית לידה לא צפויה או תחושת אכזבה של היולדת עם תום הלידה; רפואה סינית אינטראקטיבית בחדרי הלידה, כגון דיקור סיני (אחד  השירותים המוצעים ליולדת במרכז הרפואי שערי צדק), מרפאת טרום לידה, הידרותרפיה להיפוך מצג עובר ולשיפורו וחוויות המיילדות בבית החולים שדה שהקים צה"ל בנפאל לפני כשנה בעקבות רעש האדמה. הגב' חוה חכם, מיילדת ראשית במרכז הרפואי שערי צדק, וד"ר יעל יקל-מלמד, מנהלת חדרי הלידה, הציגו את גישת העבודה החדשנית במיון המיילדותי ובחדרי הלידה החדשים במרכז הרפואי.

על שיתוף הפעולה של ארגון המיילדות עם המרכז הרפואי שערי צדק אחראיות ד"ר פנינה מור (PhD), מיילדת ואחות, מנהלת מרפאת נג"ה (נשים בסיכון גבוה למוטציה בגן 1,2BRCA ) במרכז הרפואי שערי צדק ומיוזמי הכנס; גב' חוה חכם, מיילדת ראשית בשערי צדק והגב' מלכי גולדברג, מנהלת השירות ליולדת בחדרי הלידה.

ד"ר פנינה מור מסבירה: "בריאות האישה היא מהות המיילדת. הענקת טיפול לאישה לאורך כל חיי הנשיות שלה, בגרות, פוריות וגיל המעבר היא חלק אינטגראלי מתחומי העשייה של המיילדות. מטרת הכנס היא להדגיש את הטווח הרחב של מגוון הפעילויות ותחומי האחריות של המיילדות מאחר שמדובר בתחום מקיף הרבה יותר מלידה גרידא".

תמונה: יוסי זמיר, flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה