עיריית ירושלים תאלץ את בעלי המרכולים במרכז העיר לסגור בימי המנוחה



עיריית ירושלים הוציאה צו לבעלי המרכולים במרכז העיר בו נכתב כי היועץ המשפטי לעירייה החליט לדחות את הטענות שהועלו בשימוע כנגד ביצוע האכיפה בימי המנוחה למרכולים במרכז העיר, וכי עליהם לסגור את המרכולים בשבת תוך 60 יום

בתום מאבק ציבורי בין המרכולים לבין עיריית ירושלים הודיעה היום (ה') עיריית ירושלים כי לא תאשר את פתיחת המרכולים בשבת.  עד כה היו פתוחים המרכולים בנוסף לעסקים אחרים במרכז העיר, המכולות משרתות את התושבים החילונים והסטודנטים הגרים בסמוך ובשכונות קרובות, וכמו תיירים הלנים באזור.

השימוע בעירייה נערך לאחר שבחודש אוגוסט האחרון הודיע ראש העיר במפתיע שהעירייה תתחיל לאכוף על המרכולים את חוק העזר העירוני במרכז העיר, ובעקבות קבילתם של בעלי המרכולים באמצעות עו"ד יוסי חביליו (לשעבר היועץ המשפטי לעירייה) על כך שטרם ערכה שימוע בנושא. אז שלחו בעלי המרכולים מכתב דחוף לראש העיר ניר ברקת. ובמכתב טענו כי צו סגירה לימי שבת למעשה יסגור את העסק. היום (ה') כאמור, הודיעה העירייה לסוחרים כי עליהם לסגור בשבת תוך 60 יום. המרכולים שלא יסגרו צפויים לקנסות ואפילו לצווי סגירה.

עו"ד יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור- צדק, חופש, חינוך ורווחה בירושלים, המייצג את בעלי המרכולים: "עיריית ירושלים ממשיכה בהתנהלותה הבריונית ומחלקת צווי סגירה לבעלי המרכולים. שוב ברקת נכנע לחרדים משיקולים פוליטיים על חשבון תושבי ירושלים שבחרו בו. ברצוני להדגיש שהמאבק רק החל, הן ציבורית והן משפטית ואנחנו נפנה לבית המשפט בדרישה לבטל את הצווים. אנו נמשיך להיאבק על קיום הפלורליזם בירושלים לרווחת כל תושביה, ולהערכתי המרכולים יישארו פתוחים".

תמונה: משה שי/ flash 90  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה