הושק כביש אורה משואה בירושלים



הכביש החדש הממוקם על מורדות שכונת קריית מנחם, בסמוך לעמק לבן, הינו חלק נוסף ממהפכת התחבורה שעוברת העיר ירושלים בשנים האחרונות וממערך הכבישים החדש בדרום מערב העיר

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ומנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי השיקו הבוקר (ג') את כביש אורה -  משואה בירושלים. באירוע החגיגי נכחו גם דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה המבצעת את הפרויקט ובכירי משרד התחבורה.

כביש אורה-משואה הינו כביש דו מסלולי בשני מפלסים באורך קילומטר, המחבר בין צומת אורה לשכונת גבעת משואה. הכביש החדש הממוקם על מורדות שכונת קריית מנחם, בסמוך לעמק לבן, הינו חלק נוסף ממהפכת התחבורה שעוברת העיר ירושלים בשנים האחרונות וממערך הכבישים החדש בדרום מערב העיר.

כביש אורה–משואה מהווה עורק תחבורתי נוסף לבית החולים הדסה עין כרם ובנוסף יביא להפחתה משמעותית של התחבורה בתוך השכונות הסמוכות לו, ויקל על התנועה בין השכונות ובאזור כולו.  ההשקעה בכביש נאמדת בכ-120 מיליון ₪ והעבודות בפרויקט נמשכו 24 חודשים, הקדמה של ארבעה חודשים מלוחות הזמנים שנקבעו בתכנון המקורי.

פרויקט כביש אורה – משואה כולל גם את בנייתו של פארק מרכזי וגדול בין השכונות לכביש החדש ובו מתקנים ייחודים, מרפסות תצפית, גינה קהילתית, טיילת ושביל אופניים, זאת בנוסף לביצוע עבודות השדרוג של הרחובות העירוניים הסמוכים באורך קילומטר, כדוגמת רחוב הסייפן - לרווחת התושבים.

בנוסף, במסגרת העבודות הורחבה צומת אורה והוסדרו שתי כניסות לעמק לבן - לרווחת התושבים והמטיילים באזור.

ניהול הפרויקט התבצע על ידי חברת עדי הדר.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי פרויקט אורה-משואה מהווה עורק תחבורתי חשוב נוסף בירושלים. "מדובר באחד הפרויקטים החשובים שמקדם משרד התחבורה בירושלים, כמו בשאר הערים הגדולות בארץ, והוא מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שמקדם המשרד בכל רחבי הארץ" הוסיף כץ.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "כביש אורה-משואה הוא חלק מתנופת הפיתוח בכבישי העיר ושלב נוסף בדרך למהפכת התעסוקה והתחבורה שאנחנו מתכננים באזור זה. בשנים הקרובות נשקיע יחד עם משרד התחבורה עשרות מיליארדים בפיתוח תשתיות תחבורה: עוד ועוד כבישים חדשים שיאפשרו הגעה מהירה יותר ממקום למקום, קווי רכבת קלה חדשים, רכבת מהירה ממרכז הארץ ופרויקטים נוספים שיהפכו את ירושלים לעיר המתקדמת מבחינה תחבורתית בארץ. תודה לכל השותפים להפיכתו של החלום למציאות".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה: "אנו מברכים על פתיחתו של כביש אורה–משואה המהווה עורק תחבורתי חשוב נוסף בירושלים וחברת מוריה שמחה להיות חלק מרכזי בתנופה המואצת של פיתוח התשתיות התחבורתיות בעיר. למרות מורכבותו  של הפרויקט, הצלחנו לסיים את הפרויקט אורה – משואה תוך הקדמה של לוחות זמנים שנקבעו תוך עמידה בתקציב ובאיכות. בפרויקט הושם דגש מיוחד לרווחת תושבי השכונות ומעבר לחשיבתו הרבה של הכביש שיקל את התנועה בתוך השכונות, הקמנו פארק מרכזי, טיילת ושביל אופנים לטובת התושבים והמטיילים באזור".


קרדיט תמונה ראשית: "יוצרים קונספט ויזואליElements ", תמונה בגוף הכתבה: ג'קי לוי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה