לראשונה - ביה"ס הטכנולוגי לבנים בבית חנינא



אתמול (ב') נפתח בית הספר הטכנולוגי הראשון לבנים במזרח ירושלים. בית הספר החדש לבנים מצטיינים נפתח בשיתוף של האגף לחינוך ערבי במנח"י עם משרד החינוך על מנת לעצב, לטפח ולהכשיר את דור העתיד להתמודדות עם האתגרים הטכנולוגים של המאה ה-21

התלמידים בביה"ס ילמדו לפי תכנית הלימודים הישראלית למגזר הערבי ובנוסף יפעלו בביה"ס מגמות היי-טק מובחרות כגון: הנדסת תוכנה, אלקטרוניקה מחשבים. הכוונה היא בהמשך לפתוח חוגים נוספים בתחום המדע וטכנולוגיה.

מדובר בבי"ס על אזורי אליו יוכלו להירשם תלמידים שיש להם נטיות ויכולות מתמטיות ומדעיות גבוהות, שכן הלימודים הינם אינטנסיביים הנפרשים על פני שישה ימים בשבוע וסדנאות נוספות שיתקיימו במהלך החופשות. כמו כן, התלמידים יקבלו תמיכה והעשרה בלימודי מתמטיקה, מדעים ועברית על מנת לצמצם פערים קיימים.

העירייה השקיעה בפתיחת בית הספר בשנת הלימודים תשע"ו כ-4 מיליון ₪ הכוללת שימוש במבנה, רכישת הציוד הטכנולוגי ועוד. בביה"ס יפעלו בהמשך 14 כתות לימוד, 9 חדרי סדנאות, ועוד חדרי ספח וחצר חיצונית. צוות ביה"ס מורכב אף הוא מסגל הוראה עם תארים אקדמאים גבוהים וניסיון עשיר בתחום ההוראה ומגמות השונות של התכנית הישראלית לצד  מהנדסים ומומחים בתחום ההיי-טק.

ניר ברקת ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בירושלים: "זהו שלב נוסף במהפכה הכוללת לצמצום פערים וקידום איכות החינוך במגזר הערבי בירושלים. ביה"ס הוא תוצר של תהליך ושיח מתמשך בין העירייה להורים במגזר הערבי, שמאוד מעוניינים גם במסגרת חינוך למצטיינים אשר יאפשרו לימודים טכנולוגיים. אני קורא לתלמידי המגזר הערבי בירושלים להמשיך לשאוף למצוינות ולהירשם לבית הספר החדש".

לארה מובאריכי, מנהלת האגף לחינוך ערבי במנח"י: "בית הספר הטכנולוגי הוא ממש חלום שמתגשם עבור תלמידי העיר הערביים, אשר יזכו באמצעות לימודים ברמה גבוהה מאוד לעתיד טוב יותר. בית הספר החדש הוא חולייה נוספת בתהליך ארוך של צמצום הפערים בחינוך במגזר הערבי בירושלים ומטרתנו לעודד את בוגרי ביה"ס שישתלבו בהמשך בלימודים אקדמיים וכתוצאה מכך גם בהיי-טק ובתעשייה בעתיד".

תמונה: מינהל חינוך ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה