הותר לפרסום: נעצרה חוליית חמאס שתכננה פיגוע חטיפה



בפעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה במהלך חודש דצמבר תשתית טרור של חמאס אשר בה היו חברים תושבי חברון וירושלים, שתכננו לבצע פיגוע חטיפה ורצח למטרות מיקוח, באופן דומה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בחודש יוני 2014

מחקירת הפעילים בשב"כ עלה, כי התשתית היתה בשלבי הכנה מתקדמים ואף החלה בהכנת מקום מסתור לגופת חטוף או חטופים. בתשתית היו חברים שישה פעילים, שלושה מהם תושבי ישראל המתגוררים בירושלים, והיתר תושבי חברון.

זיאד אבו-הדואן, תושב העיר העתיקה כבן 20, אשר נמנה על ראשי התשתית, שוחרר ממאסר במהלך חודש אוקטובר 2015, וזאת לאחר שהורשע בפעילות אלימה בהר הבית. סמוך לאחר שחרורו, שב מיד לפעול בתשתית.

בדומה לו, מאהר קואסמה, תושב איו"ש מחברון, כבן 36, אשר עמד בראש ההתארגנות, ריצה מאסר של כשנתיים בגין מעורבות בתכנון פעילות טרור מטעם ארגון החמאס.

בחקירת הפעילים עלה כי לאורך השנה האחרונה קיימו מפגשים בחברון בהם עסקו בתכנון פיגועים במתווים שונים. תחילתם, בהדרכה שהעביר מאהר קואסמה לפעילים הישראלים מירושלים אודות הכנת מטענים, בהמשך ביקשו אותם פעילים נשק לטובת מימוש פיגוע ירי בירושלים, ולבסוף סיכום משותף כי יבצעו פיגוע חטיפה ורצח ישראלי.

עוד עלה בחקירה כי בחודשים האחרונים בחנו מערות, חפרו במספר חלקות אדמה בגזרת חברון בהן תכננו להסתיר את גופת החטוף וכן עסקו בחלוקת התפקידים בחולייה. לדבריהם, תכננו לבצע את החטיפה באמצעות 2 רכבים, כאשר ברכב החטיפה ינהג חבר החוליה הישראלי בתשתית, עמאר רג'בי, בן 22, אף הוא תושב העיר העתיקה, מתוך מחשבה כי שליטתו בשפה העברית תסייע בביצוע החטיפה.

בהמשך תכננו לרצוח את החטוף ולקבור את גופתו במקום מוסכם מראש בכוונה לנהל מו"מ לשחרור אסירים תמורתה.

מחקירת ראש התשתית, מאהר קואסמה, אף עלה כי לאחר מעצר הישראלים, החל לפעול עם חברי חולייתו הנותרים לייצור חומר נפץ לטובת מימוש פיגוע תופת. בתוך כך, החלו חברי החולייה ברכש חומרים כימיים ודשנים מהם ניסו לייצר חומר נפץ, לטענתם, ללא הצלחה.

פרשייה זו מדגישה שוב את שאיפת ארגון החמאס לממש פיגועים חמורים, גם בעת הנוכחית, למרות מצוקת הארגון, זאת על מנת להסית את גל הטרור האחרון לכדי אינתיפאדה אלימה. כמו כן, ממחישה הפרשייה את הסתייעות תשתיות חמאס מהשטחים בתושבי ישראל המתגוררים בירושלים, על רקע יתרונם בתנועה חופשית בשטחי ישראל ובשליטתם בשפה העברית.

היום (ה') הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אביה גליקסברג, לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עמאר רג'בי בן 22 וזיאד אבו הדוואן בן 20 תושבי העיר העתיקה בגין קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, ניסיון לרכוש נשק, מגע עם סוכן חוץ.

תמונה: משה שי/ flash 90 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה