נחשפה תשתית של תושבי ראס אל עמוד שהיו מעורבים בידויי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה



הותר לפרסום כי במהלך חקירה של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/מחוז ירושלים, נחשפה תשתית של תושבים ישראלים, המתגוררים בשכונת ראס אל עמוד בירושלים, אשר היו מעורבים במס' רב של פיגועי טרור עממי

במסגרת האירועים ביצעו המעורבים יידויי בקת"בים, ירי זיקוקים ויידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ותושבים יהודים בשכונת ראס אל עמוד בסמוך לבית הקברות היהודי בהר הזיתים.

במהלך חודש אוקטובר נעצרו אסלאם נג'אר, בן 18 וחמזה נג'אר, בן 22, שני אחים תושבי ראס אל עמוד, לחקירת שב"כ. בחקירתם של השניים עלתה מעורבותם במס' רב של פיגועי בקת"ב, יידויי אבנים וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון.

עם הרחבת החקירות נעצרו לחקירת שב"כ גם נאדר נאצר, בן 22 ושני קטינים נוספים, בני 16 ו- 17.

בנוסף, עלה מחקירת שני הקטינים כי בתאריך 17 בספט' 15', השתתפו באירוע שריפת אוטובוס "אגד" בראס אל עמוד שנקלע לאזור העימותים, במהלכו יידו לעברו בקבוקי תבערה ואבנים יחד עם פעילים נוספים מהתארגנות מקומית. השניים תארו בחקירתם, כי לאחר שנהג האוטובוס נמלט מהמקום, שפכו בנזין על חלקו הקדמי של האוטובוס והבעירו אותו עד אשר נשרף כליל.

בחקירות עלה עוד, כי במסגרת ההתפרעויות בשכונה נהגו הפעילים לחסום את הרחוב באמצעות פחי אשפה ולנתק את זרם החשמל, זאת על מנת למשוך את כוחות המשטרה ולתקוף אותם באמצעות יידוי בקבוקי תבערה לעברם.

עד כה הוגשו במסגרת הפרשייה 5 כתבי אישום בגין ניסיונות הצתה, הצתה, התפרעות, ניסיונות תקיפת שוטר, חבלה בכוונה מחמירה ועוד. בהמשך, צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד מעורבים נוספים.

תמונה: נטי שוחט/ flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה