הוגש כתב אישום נגד "מחבלת המספריים"



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ו') לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד מחבלת בת 16, תושבת כפר עקב, שתכננה יחד עם בת דודתה לפגוע ביהודים, היא מואשמת בשתי עבירות של ניסיון רצח והחזקת סכין

לפני כשבועיים וחצי אותה מחבלת יצאה יחד עם בת דודתה מביתן לשוק מחנה יהודה במטרה לבצע פיגוע רצחני. על פי כתב האישום, קרובת משפחתה של הנאשמת אמרה יום לפני הפיגוע כי ברצונה לבצע פיגוע לאומני רצחני כנקמה על מות אחיה ב 2013.

למחרת יצאו השתיים מביתן כשהן נושאות תיקי בית ספר כדי לא לעורר חשד של בני משפחתן ונסעו באוטובוס לירושלים. לאחר שהתפללו במסגד אל אקצה הן רכשו שני זוגות מספריים על מנת לבצע באמצעותם את הפיגוע הרצחני. השתיים עלו לרכבת הקלה וירדו בסמוך לעירית ירושלים. משם הן צעדו ברחוב יפו, במטרה למצוא שם יהודים כדי לבצע בהם את הפיגוע הרצחני.

בשלב כלשהו סמוך לשעה 11:00 בתחנת הרכבת של שוק מחנה יהודה, השאירו השתיים את תיקי בית הספר בתחנת הרכבת ועזבו את המקום, וזאת על מנת להקל על עצמן בביצוע הפיגוע. מאבטח הרכבת הקלה שהבחין בכך קרא להן לחזור לקחת את תיקיהן וכך עשו. השתיים המשיכו להתהלך ברחוב יפו, כשבדרכן הצביעה קרובת משפחתה של הנאשמת על עוברים ושבים ברחוב, כשהיא אומרת "אני רוצה לרצוח את זה".

בשעה 11:20 הגיעו השתיים לאזור לשכת הבריאות ברחוב יפו. קרובת המשפחה של הנאשמת ניגשה מאחור לספסל עליו ישב אותה עת י' ודקרה אותו בעורפו ובגבו באמצעות המספריים, במטרה להמיתו.

י'  נמלט מהמקום כשהוא מדמם והשתיים המשיכו בדרכן כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה.  

א', בן 64, התקדם בריצה לכיוון האירוע. קרובת המשפחה של הנאשמת פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, שעה שהנאשמת עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים.

אזרח שעובד בקירבת מקום מיהר לכיוונה של הנאשמת, היכה אותה באמצעות כיסא והנאשמת נפלה לקרקע. קרובת המשפחתה הניפה את המספריים לעברו של א' עד לשלב בו ירה בה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף ל-א' וירה לעבר השתיים.  מותה של קרובת משפחתה של הנאשמת נקבע במקום. 

היום (ו') כאמור הוגש נגד המחבלת בת ה-16 כתב אישום.  

תמונה: דוברות זק"א  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה