מבנה חדש לשבט הצופים בקריית יובל



נחנך מבנה חדש של שבט הצופים "היובל" ברחוב זנגוויל בשכונת קריית יובל, המבנה החדש נבנה בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים

שבט הצופים "היובל" מרכז ילדים ונוער משכבות ה' עד יב' משכונות דרום מערב העיר: קריית היובל, מלחה, רמת דניה, רמת שרת ועוד. השבט משמש כעוגן עבור המשפחות החילוניות בקרית יובל והסביבה. בשנים האחרונות גדל השבט וכיום עומד על מעל ל-350 חניכים והינו שבט הצופים הגדול ביותר באזור. מבנה השבט החדש נבנה על ידי האגף למבני ציבור בעיריית ירושלים ומפעל הפיס בהשקעה של כ- 4 מיליון ₪ ועתיד לשמש למגוון פעילויות חינוך, פנאי והעשרה לבאי המקום.

ראש העיר, ניר ברקת  חנך אתמול (ג') יחד עם יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס אלוף (במיל') עוזי דיין, את המבנה החדש של שבט הצופים "היובל" ברחוב זנגוויל בשכונת קריית יובל. הטקס התקיים בהשתתפות הנהגת הצופים וחברי התנועה ותושבי שכונת קריית יובל.

ראש העיר ניר ברקת: "מבנה הקבע לשבט הצופים "היובל" הינו חיזוק נוסף לציבור הנוער והמשפחות הצעירות של קריית יובל והסביבה. עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בהשקעה במנהיגות הצעירה והעתידית של העיר ובחיזוק תנועות הנוער הפועלות בבירה".

שבט "היובל" הוקם לפני 55 שנה, תחילה פעל השבט בצריף שנמסר לו על יד בית הספר אגרון. בסביבות שנת 1970 הוקם חדר נוסף- "הספרייה"- לזכר בוגר השבט שנהרג, איציק גולדנברג ז"ל. בשנת 1985, נהרס הצריף המיתולוגי ובמקומו הוקם בית מפעל הפיס שכלל אולם ספורט בו פעל השבט במרתפי הבניין שאליהם נוסף מבנה יביל. כיום השבט זוכה למבנה אדריכלי מרשים אשר אף הוצג בפסטיבל "בתים מבפנים" האחרון.

ראש הנהגת צופי ירושלים, רותם רביבי: "חניכת המבנה החדש של שבט היובל היא דוגמא נוספת לשותפות העמוקה שבין עיריית ירושלים לתנועת הצופים. הנהגת ירושלים פועלת להרחיב את שורותיה, לרבות פתיחת שבטים חדשים בשכונות נוספות בעיר, במטרה לתת הזדמנות לבני נוער רבים נוספים לקחת חלק בפעילות החינוכית החשובה של תנועת הצופים".

סגן ראש העיר ובוגר השבט, עופר ברקוביץ': "לפני כמה שנים, כאשר הבנתי את הפוטנציאל של שבט היובל לגדול, אל מול חוסר התשתיות המתאימות, החלטתי להניע את פרויקט בניית המבנה. אחרי לא מעט קשיים ותהליך ארוך ולא פשוט, אני גאה מאד במבנה מאד במבנה שהוקם. אני בטוח שיאפשר את צמיחת השבט והתפחתותו ואת חיזוק קרית יובל כשכונה פלורליסטית. כמי שגדל בשבט וקיבל ממנו ערכים רבים, אני יודע שעשינו כאן דבר חשוב למען הנוער בירושלים." 

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הנוער, אלעד מלכא: "אנחנו ממשיכים בתנופת המבנים לתנועות הנוער. שבט היובל הוא עוגן חברתי-קהילתי לקהילה הצעירה בשכונה ואני מברך על הבית שיהיה מעכשיו לחניכי הצופים בשכונה".

תנועת הצופים הינה  תנועת נוער  ממלכתית וציונית. בירושלים התנועה מונה כ-3500 חניכים, בחמש השנים האחרונות, היא גדלה ב- 20%. בשנה האחרונה עברה "הנהגת צופי ירושלים" שינוי משמעותי במסגרתו הוקמה הנהגה חדשה רק לשבטים הירושלמים ללא שבטים מיישובי הסביבה, מתוך ראיה של תנועת הצופים להתמקד ולהשקיע בקהל הנוער והילדים הירושלמי.

מאז כניסתו של ניר ברקת לראשות העיר, חל גידול ניכר במספר הילדים המתחנכים בתנועות הנוער וכיום מעל ל-40% מילדי מערב העיר חניכים בתנועות הנוער. מאז כהונתו של ברקת, תקציב יחידות הנוער במינהלים הקהילתיים הוכפל, תקציב תנועת הנוער שולש, ניתן מענה ל-13 מבני תנועות נוער במסגרת מבנים חדשים או במסגרת שיפוץ חללים בבתי ספר.

תמונות: באדיבות עיריית ירושלים וג'קי לוי.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה