סיוע לעסקים הירושלמים: 100 מיליון ש"ח



אירועי הטרור בחודשים האחרונים בעיר פגעו קשות בעסקים בבירה. בעלי העסקים דרשו יחד עם ראש העיר, ניר ברקת סיוע ממשלתי לעסקים והגדלת מענק הבירה. היום (א') הוגשה בישיבת הממשלה תכנית סיוע בסך 100 מיליון שקלים

שר האוצר, משה כחלון, השר לענייני ירושלים והתפוצות זאב אלקין, ושר התיירות יריב לוין, הגישו בישיבת הממשלה שנערכה היום (א') תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון שקל.

הסיוע ניתן לאור הפגיעה בעסקים בשל המצב הביטחוני שפגע בעסקים הירושלמים.
התכנית כוללת את פיתוח המגזר העסקי, עידוד תעשיית התיירות וחיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה.

שר האוצר, משה כחלון: "היום אנחנו מחזקים את אזרחי ירושלים ואת העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בימים לא פשוטים ואומרים להם – כולנו כאן למענכם. ירושלים בירתנו הנצחית, הייתה ונשארה בראש סדר העדיפויות הלאומי. בהחלטה זו אנו מוודאים כי כל התקציבים שאנו מעבירים ישרתו את תושבי ירושלים ויופנו לצרכים החיוניים ביותר של העיר." 


שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "אני מברך על החלטת הממשלה שקיבלה את התכנית שגיבשנו לסיוע העסקים בירושלים. מדובר בצעד חיוני ואסטרטגי דווקא בעת הזאת לחיזוק חוסנה הכלכלי והבטחוני של עיר הבירה. אני שמח על כך שהממשלה מתרגמת את סדר העדיפויות שלה למעשים בשטח ומוכיחה שאנחנו לא מסתפקים בהצהרות בלבד. התכנית תסייע לעסקים לעמוד חזרה על הרגליים ותחזיר לירושלים את התיירים מישראל ומחו״ל. אמשיך לפעול כשר ירושלים ומורשת לקידום העיר ירושלים ולפיתוחה הכלכלי".

שר התיירות, יריב לוין: "אני מברך על אישור ההחלטה לחיזוק ירושלים. דווקא בימים אלו אנו רואים חשיבות לאומית מיוחדת בעידוד התיירות הנכנסת לישראל בכלל ולעיר ירושלים בפרט, ופועלים על מנת לחזק את בירתנו ולשמר אותה כיעד תיירותי מוביל. התשובה לטרור היא בחיזוק ירושלים, בהעמקת תשתיות התיירות ובהבאת תיירים רבים לבקר בה. אני משוכנע כי בכוחה של התכנית שאישרנו היום להעצים את מעמדה של ירושלים, ולהגדיל את מספר התיירים המבקרים בה".


כאמור, התכנית תתוקצב בכ-100 מלש"ח בחודשים הקרובים ותכלול את הצעדים הבאים:

1. פיתוח המגזר העסקי בירושלים - באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים יוקצו כ- 70 מיליון ש"ח עבור חיזוק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יוקצו 5 מיליון ש"ח לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים, שתופעל יחד עם הסוכנות היהודית ותייצר הלוואות בתנאים נוחים לעסקים בירושלים בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון ש"ח. 

2. עידוד תעשיית התיירות בירושלים -  במסגרת התוכנית יוקצו  כ-20 מיליון ש"ח לטובת פעילות שיווק ממוקדת של ירושלים לתיירות נכנסת וחיזוקתיירות הפנים ואירועי תרבות בעיר כדי להביא קהלים נוספים לירושלים.

3. חיזוק מעמדה של ירושלים כעיר אקדמיה- במטרה להגדיל את מספר הסטודנטים שלומדים בעיר יוקצו למעלה מ-11 מיליון ש"ח.

4. סיוע בתשלומים לבעלי העסקים- ההחלטה מציינת את ההנחיות שמוציא ראש רשות המיסים באשר למתן הקלות משמעותיות במחלקות הגבייה. בכלל זה פריסת חובות ותשלומים והקלות בצעדי האכיפה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "ירושלים היא מעל הכל, אני שמח שכולנו החלטנו לשים מחלוקות פוליטיות בצד, לשתף פעולה ולעשות את הדבר הנכון ביותר לירושלים. ירושלים זו משימה לאומית ולפנינו עומד אתגר עצום. אני בטוח שיחד עם ראש הממשלה, שר האוצר, השר לענייני ירושלים וכל שרי הממשלה נמצא את הדרך לוודא שירושלים לא תחזור אחורה ושמגמות הצמיחה בה יימשכו ויעמידו אותה במקום בו ראויה בירת ישראל לעמוד".
 
עינב בר, מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים: "אני מברכת על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי בגובה מאה מיליון ש"ח לעסקים הירושלמים במטרה למנוע את קריסתם, ומקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר״ "העסקים בירושלים חווים בשנה האחרונה מציאות כלכלית קשה מאז מבצע "שובו בנים", דרך "צוק איתן", "שומרי החומות", ועד להחרפה הביטחונית הנוכחית. כמחזיקת תיק העסקים, אני נמצאת בממשק תמידי עם בעלות ובעלי העסקים, אשר מדווחים על חשש אמיתי לעתידם. לאור זאת, הובלנו את המאבק להענקת סיוע ממשלתי יחד עם העסקים וגורמים נוספים, מתוך ההבנה כי מדובר בעתידה הכלכלי של העיר ועל כן יש לפעול במהירות הבזק כדי לייצב את כלכלת העיר.  אני מברכת על ההחלטה להעניק סיוע כלכלי בגובה מאה מיליון ש"ח לעסקים הירושלמים במטרה למנוע את קריסתם, ולצד זאת סבורה כי ראוי שמנגנון הפיצוי יהיה פשוט יותר ויעניק שיפוי באופן יחסי לפגיעה, קריטריון הנעדר מהמנגנון הקיים. חרף זאת אני מברכת את השרים שפעלו בנושא, שר האוצר, משה כחלון, השר לענייני ירושלים, זאב אלקין ושר התיירות, יריב לוין, ומקווה כי התמיכה תוביל לפריחה מחודשת של העסקים בעיר".


תמונה: מיכל פתאל/ flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה