פיגוע דקירה ברחוב הגיא: המחבל נוטרל



מחבל דקר לוחם מג"ב ברחוב הגיא סמוך לשער שכם. הלוחם פונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם. המחבל נוטרל

מחבל תושב שכם כבן 38 הגיע מכיוון שער שכם לכיוון רחוב הגיא, הבחין בשני לוחמי מג״ב שפעלו במשימת סיור בעיר העתיקה.

כשחלף את הלוחמים, שלף סכין, צעק ׳אללה ואכבר׳ ודקר את אחד הלוחמים בצווארו. הלוחם נפצע באורח קל. הלוחמים שהבינו מיד את האירוע, הגיבו במהירות ובמקצועיות, ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל. בחיפוש על גופו של המחבל נתפסה סכין נוספת. פעולתם המהירה מנעה פגיעה החפים מפשע נוספים.

מפקד מרחב דוד, נצ״מ דורון תורג׳מן ״התגובה המהירה, המקצועית והנחושה של הלוחמים, הביאה לסיומו המהיר של האירוע ומנעהפיגוע גדול יותר. השוטרים והלוחמים ממשיכים להוות שכפ״צ אנושי לתושבי העיר ומבקריה וראויים להערכה״.

חובש רפואת חרום במד"א יגאל מזרחי שהגיע למקום עם הטרקטורון של מד"א שנע בסימטאות העיר העתיקה, סיפר :"הגעתי ככונן מד"א עם הטרקטורון של מד"א לרחוב הגיא סמוך מאוד למקום הפיגוע שבו נהרגו נחמיה לביא ואהרון בנט, שם ראיתי צעיר כבן 20 יושב בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, העלנו אותו לטרקטורון תוך שאנחנו מעניקים לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום ופינינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמתינה לנו בשער שכם ופינתה אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".

יחיאל שטרן מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שנדקר בפלג גופו העליון. בסיוע רופא המתנדב באיחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה. עוברי אורח סיפרו כי בוצע ירי לעבר המחבל שביצע את הפיגוע בסמוך למיקום בו נרצחו אהרן בנט ונחמיה לביא הי"ד. המחבל נורה למוות". 

תמונות: דובר חטיבת המשטרה, וסוכנות הידיעות "חדשות 24".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה