מחלף רוזמרין יוצא לדרך



עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות חברת מוריה החלו בעבודות להקמת מחלף רוזמרין המהווה את חלקו האחרון של כביש בגין דרום וחיבורו ללא רמזורים לכביש המנהרות, כביש 60

מחלף רוזמרין, המהווה שער הכניסה הדרומי של ירושלים, יכלול שני מפלסים, מנהרה באורך 70 מטרים ושני נתיבים בכל צד.המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין, ובעתיד ישרת את הרכבת הקלה הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות.

העבודות להקמת המחלף יבוצעו באופן שלבי והדרגתי, על מנת לאפשר התנהלות יומיומית,סדירה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשגרה חייהם של הנוסעים והעוברים ושבים באזור.

ההשקעה בהקמת מחלף רוזמרין עומדת על סך כ-120 מיליון שקלים ומשך העבודות יעמוד על שנתיים. 

מחלף רוזמרין יהיה המחלף העשירי לכל אורכו של כביש בגין מצפון לדרום ויצטרף למחלפים: בן ציון נתניהו, רמות, גבעת שאול, קריית משה, גבעת מרדכי, גולומב, בנבנישתי- מודעי( קריית הספורט), ודב יוסף.

פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50), הינו פרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים.

כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת גילה, ועם סיומו של הפרויקט יתחבר כביש אל כביש המנהרות ( כביש 60).   

פרויקט הארכת כביש בגין דרום כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב - בית צפפה),  ועלות ההשקעה הכוללת הינה  כ-1.25  מיליארד שקלים.

עד כה נפתחו בפרויקט הארכת כביש בגין לתנועה שני מקטעים וכרגע מתבצעות העבודות במקטע השלישי, עד לרחוב רוזמרין. העבודות בפרויקט כולו צפויות להסתיים בחודש ספטמבר 2017. 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו פרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. לדבריו,  הכביש יאפשר לראשונה לחצות את ירושלים המקצה הדרומי שלה ועד לקצה הצפוני ביותר, ללא רמזורים. מדובר ב- 16 קילומטרים של כביש, בני שלושה נתיבים לכל כיוון ארבעה מחלפים, עשרה גשרים ושתי מנהרות".

לדברי כץ, "מדובר במגה פרויקט שעלותו הכוללת נאמדת במיליארד ורבע שקלים, שבסיומו, ישנה את המציאות התחבורתית בירושלים ויקצר את זמן הנסיעה מבגין צפון ועד כביש המנהרות ל-12 דקות בלבד לעומת 45 דקות כיום. שר התחבורה הוסיף כי כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שמקדם משרדו בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים".

לדברי ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת : "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים. הכביש מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר, לרווחת התושבים. בנוסף, הכביש מקצר משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים, הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר:"פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לסיים את שני המקטעים הראשונים של הכביש  ,תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש ואנו ממשיכים להתקדם עם הפרויקט כמתוכנן".   

תמונה: הדמיית המחלף, חברת מורדגן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה