'אדם שכולו לב' זיו מזרחי הוא החייל שנרצח בפיגוע ב443



זיו מזרחי, חייל צה"ל, בן 18 נרצח מדקירות סכין בפיגוע דקירה סמוך לתחנת "דור אלון" בכביש 443, חבריו מספרים על אדם חברותי, בעל לב זהב שתמיד חייך

זיו מזרחי, חייל צה"ל נרצח בעת שירותו הצבאי. זיו שירת כנהג מפקדה ולאחרונה הוצב בתחנת הדלק על מנת לתת תחושת ביטחון לאזרחים שנוסעים מדי יום בכביש, זאת במסגרת פעילות איסוף קרבי. הוא נרצח בפיגוע דקירה בתחנת הדלק דור אלון שבכביש 443, ליד בית חורון, במהלך הפיגוע נרצח זיו ונפצעה שתיי נשים.

כאשר זיו לא ענה לאמו היום היא הגיעה לתחנת הדלק במטרה לחפש את בנה וגילתה כי הוא נרצח.  זיו הוא האמצעי מבין שני אחים; אח ואחות. דודו של זיו, אלון מזרחי, נרצח בפיגוע בקפה הלל בירושלים בשנת 2003.

חברה של זיו מהשכונה סיפרה לאתר ירושלים נט "הוא היה אדם שקט, חברותי שאהב את המשפחה שלו יותר מהכל. תמיד עזר לסובבים אותו והיה ידוע כאדם מאוד חרוץ שעמד בכל המשימות שהציבו לפניו. אדם שכולו לב". 

זיו למד בתיכון מכללת אורט שבבירה, בספר מחזור נכתב עליו "זיו הוא התלמיד השקט בכיתה, המצטיין שלנו והמתמיד בלמידה. היה חנון בשנתיים הראשונות, אך בכיתה י"ב שומעים אותו בכל ההזדמנויות".  חברה של זיו מהלימודים אמרה היום "מדובר באבידה ענקית, הוא היה אחד האנשים היותר טובים שזכיתי להכיר, בעל לב זהב שתמיד חייך".  

מהמועצה המקומית גבעת זאב נמסר "גבעת זאב מרכינה ראשה בצער עם קבלת ההודעה על הירצחו של בן היישוב, חייל צה"ל רב"ט זיו זכאי מזרחי ז"ל. ראש המועצה יוסי אברהמי נפגש עם המשפחה ביחד עם נציגי הרווחה, השרות הפסיכולוגי ויחידת הנוער. המועצה תמשיך ללוות את המשפחה ולתמוך בה בכל שיידרש. אנו משתתפים בצער המשפחה".

הלוויתו תתקיים מחר בשעה 13:00 בהר הרצל.

פרמדיקים של מד"א וגורמי רפואה של צה"ל ביצעו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. הצעירה שנפצעה טופלה על ידי פרמדיקים של מד"א ובהמשך תועבר לבית החולים. חיילים שהיו במקום פתחו באש לעבר המחבל הפלסטיני והצליחו לחסל.

חובש רפואת חירום במד"א, יצחק אריה גולדפרב שהגיע למקום, סיפר: "על הכביש בתחנת הדלק שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. סמוך אליו הייתה צעירה כבת 20 עם פצע דקירה בגפיים. הענקנו לשניהם טיפול רפואי במקום".

פרמדיק מד"א אורי גבריאל, שהגיע למקום וטיפל בצעיר, סיפר: "הוא היה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות. הפציעה הייתה קשה מאוד ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

איציק מרגלית מתנדב באיחוד הצלה שהיה בתחנת הדלק ונתקל באירוע סיפר: "שמעתי קולות ירי והבנתי שיש משהו חריג בתחנה. עדכנתי במיידי את מוקד איחוד הצלה ותוך שניות ספורות הגיעו כוננים נוספים לסייע והתחלתי בביצוע פעולות החייאה. למרבה הצער פעולות ההחייאה כשלו ונקבע מוות בזירת האירוע".
מיכאל חי כהן מתנדב של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון והיה ללא הכרה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה. בזירה אף הענקנו טיפול לצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון ונפצעה קל. עקב אופי האירוע הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים".
נחום ברנשטיין סגן ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה סיכם את האירוע: "מתנדב באיחוד הצלה שנתקל באירוע עלה ברשת הקשר ודיווח על האירוע. יחד עם מתנדבים נוספים הגענו לזירה וביצענו פעולות החייאה מתקדמות על צעיר שנדקר בפלג גופו העליון אך למרבה הצער מותו נקבע בזירה. כמו כן הענקנו בזירה טיפול ראשוני לצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון ופונתה לבית החולים בהכרה מלאה".

תמונות: צילום מספר המחזור, דף פייסבוק ודוברות מד"א 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה