הפרויקט המצטיין בתחום התשתיות לשנת 2015 : פרויקט הארכת כביש בגין דרום



פרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים, פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50) נבחר לפרויקט המצטיין בתחום התשתיות לשנת 2015 על ידי איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בישראל

בכנס התשיעי של איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות שהתקיים בשבוע האחרון בגני התערוכה בתל אביב העניקה  וועדת הפרס את תואר היוקרתי לחברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים המנהלת את הארכת כביש בגין דרום על ביצוע הפרויקט המצטיין ואף ציינה לשבח את עמידת הפרויקט במדדי לוחות הזמנים והתקציב וכן התועלות הרבות שהפרויקט יביא לרווחת המשתמשים בו ולקיצור זמני הנסיעה. בכנס, הנחשב לכנס המקצועי הגדול ביותר בתחום ההנדסה האזרחית בישראל בו נטלו חלק למעלה מ-1,800 מהנדסים, קיבלו את הפרס על הזכייה,  סמנכ"ל ההנדסה של חברת מוריה, יואל אבן והמהנדס הראשי של פרויקט כביש בגין, יאיר סינגר .

פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50 ) הינו הפרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות . הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים. כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה ועם סיומו של פרויקט יתחבר כביש בגין אל כביש המנהרות ( כביש 60) .

פרויקט הארכת כביש בגין דרום כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב,  בית צפפה) ועלותו  הכוללת הינה  כ-1.25  מיליארד ₪.

עד כה נפתחו בפרויקט הארכת כביש בגין לתנועה שני מקטעים וכרגע מתבצעות העבודות במקטע השלישי והאחרון. הפתיחה של המקטע הבא צפויה בעוד מספר חודשים ( 4/16) והצפי לסיום הכולל של פרויקט הארכת כביש בגין הינו ספטמבר 2017 .  

איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, המייצג את המהנדסים האזרחים בישראל, הוקם במטרה לקדם את מקצוע ההנדסה האזרחית ואת מעמד המהנדס האזרחי. האיגוד הפועל במסגרת לשכת המהנדסים והאדריכלים בישראל, המייצגת את כלל המהנדסים בכל תחומי ההנדסה מונה כ- 3,500 חברים.

מוריה –חברה לפיתוח ירושלים, המשמשת כזרוע הביצוע של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה נמנת כיום על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי. מוריה, שהינה חברת בת עירונית מופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים בעיקר בתחום התחבורה וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבור מרכזיים בעיר.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים ציין" כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר לרווחת תושבי העיר.תושבי ירושלים  והסביבה מרוצים מאוד שהארכת כביש בגין  קיצרה עבורם משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה.

העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת ומשדרגת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים, והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים,  הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד ".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה הוסיף  "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הכביש הצליחה חברת מוריה לסיים את שני המקטעים הראשונים ,תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש. הזכייה הנוספת של מוריה  במקום הראשון על ניהול וביצוע פרויקט כביש בגין דרום מבין עשרות פרויקטיי על  אחרים בארץ,  מעידה על מעמדה של חברת מוריה כמובילה בתחום ניהול וביצוע פרויקטים ברמה הארצית".  

תמונה: באדיבות חברת מוריה ואיגוד המהנדסים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה