חשד: הונו את משרד החינוך תחת שם של עמותה פיקטיבית



שטרת מחוז ירושלים עצרה ארבעה גברים ואישה בחשד כי המציאו מוסדות חינוך פיקטיביים כדי לקבל מימון ממשרד החינוך. היקף ההונאה עומד על 3 מיליון שקלים

במפלג ההונאה של משטרת ירושלים מתנהלת בחודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות תלונה שהוגשה ע"י משרד החינוך ממנה עולה חשד לעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים מצד עמותות ומוסדות חינוך פיקטיביות.

בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף אגף אכיפה במשרד החינוך, נעצרו הבוקר (א')  5 בני אדם (4 גברים ואישה) בשנות ה-40 תושבי ירושלים, בית"ר עלית, ות"א , החשודים כי במהלך השנים האחרונות פעלו תחת עמותה פיקטיבית בשם 'תקוות הגאולה' לקבלת כספים במרמה.

החשודים הציגו, על פי החשד, בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בי"ס/כולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך.

כל זאת על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים (כולל כאלו שאינם אזרחי המדינה) והן עבור משרות הוראה (תקנים).

עוד עולה מהחקירה כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה, כאמור לעיל, הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו, עפ"י החשד, להוציא את הכספים מחשבון העמותה ע"י כך שרשמו צ'קים על סך סכומים שונים, ופדו אותם במזומן במספר צ'יינג'ים בירושלים.

סך היקף סכום המרמה כפי שעולה מהחקירה עד כה עומד על כ- 3 מיליון ₪.

היום (א') כאמור, במסגרת מעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, מעצר של החשודים וחיפוש הן בדירותיהם והן במשרדים ובצ'יינגי'ם , בהם בוצעה הפעילות כאמור.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של 4 מהחשודים ב-5ימים, מעצרה של חשודה נוספת הוארך ב -4ימים. 

תמונה: יונתן סינדל/flash 90
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה