הסתיים המשבר ברכבת הקלה - נחתם הסכם חדש עד 2019



ההסכם הקיבוצי החדש שנחתם יביא לשיפור גדול בתנאי ההעסקה בחברה, כולל העלאת שכר של כ-22% בתוך שנתיים ומעבר להעסקה במתכונת של שכר חודשי. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם היסטורי". בייגה שוחט, יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה: "מדובר בהסכם שנותן שכר הוגן לנהגים, יוצר איזון נכון, ונותן יציבות שתבטיח שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות מרכזי וחשוב לירושלים."

ההסתדרות, הנהלת מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש ופורץ דרך במסגרתו ישופרו משמעותית תנאי העסקתם של כ-70 נהגי הרכבת. תוקף ההסכם, הנוגע גם לעובדים מסקטורים נוספים כגון מדריכים, עובדי חדר בקרה ונציגי שירות לקוחות, הוא עד יולי 2019.


הצדדים ייפגשו הערב (ה') להרמת כוסית חגיגית לציון החתימה על ההסכם שתיערך בנוכחות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, יו"ר דירקטוריון סיטיפס אברהם (בייגה) שוחט,  מנכ"ל מפעילת הרכבת הקלה, ערן שכטמן, ויו"ר ועד עובדי הרכבת הקלה נידאל אטראש.


בראש ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ממושך ומורכב, נקבע כי השכר השעתי של מרבית הנהגים יגיע עד ל- 44 שקל לשעה תוך שנתיים - גבוה משמעותית מהנהוג בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהעלאת שכר של 21.5% לעומת הנהוג בחברה כיום. במקביל להעלאת השכר הוסכם גם כי החל מינואר 2016 כל הנהגים המועסקים במשרה מלאה יועברו מהעסקה במתכונת שעתית להעסקה במתכונת של שכר חודשי. 

העלאת השכר תחול גם על עובדי החברה המשמשים כמדריכים ועובדי חדר בקרה, שבמסגרת ההסכם יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי. כמו כן נקבע כי תעריף דמי הכלכלה היומיים שישולמו לנהגים, למדריכים ולעובדי חדר הבקרה יעמדו על  20 שקל לכל יום עבודה.


יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברכבת הקלה, תוך שהוא מעניק להם תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ. 

אברהם בייגה שוחט, יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה: "זהו הסכם טוב לשני הצדדים. "

"
יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל: " חשוב לי לציין על רקע ימים אלו כי הרכבת הקלה מהווה דוגמא ומופת למקום עבודה שבו עוסקים זה לצד זה יהודים וערבים בשלום וביחסים מצוינים ומקבלים יחס שוויוני ואת אותם התנאים ללא כל סייג".

ערן שכטמן, מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה: "הסכם השכר נחתם לאחר חודשים של משא ומתן אינטנסיבי ועל רקע שינוי השכר הדרמטי במשק בקרב נהגי התחבורה הציבורית. ההסכם שומר על שכרם הגבוה בענף של עובדי הרכבת הקלה ומאפשר לנו להמשיך ולהעסיק את מיטב העובדים ובכך להפעיל את מערכת הסעת ההמונים המתקדמת בישראל תוך מתן שרות איכותי, יעיל ובטיחותי. 

יו"ר ועד עובדי הרכבת הקלה, נידאל אטראש: "אחרי משא ומתן ממושך אני גאה כי הצלחנו להביא לשיפור של ממש בתנאי ההעסקה שלנו בחברה. היום אנו יוצאים לדרך משותפת במטרה להביא את הרכבת הקלה לשגשוג לטובת העובדים, החברה וציבור הנוסעים כולו".

תמונה: flash 90/ מירים אלסטר. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה