מבקר המדינה יבדוק האם בוזבזו כספי "מענק הבירה"



על פי יו"ר וועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם נעשה שימוש לא תקין לכאורה "במענק הבירה" אמסלפ פנה למבקר המדינה שיבדוק רת התלונה, משרד המבקר פנה לעירייה לקבלת תגובה על הדברים. עיריית ירושלים: "מדובר בטענות שגויות"

משרד מבקר המדינה פנה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בבקשה להגיב על תלונה של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ דוד אמסלם, ולפיה עיריית ירושלים עשתה שימוש לא תקין לכאורה ב"מענק הבירה" שניתן לה.

את התלונה למבקר המדינה שלח ח"כ אמסלם בעקבות דיון בוועדת הפנים של הכנסת. בתלונתו כתב אמסלם, כי הוועדה לא קיבלה תשובות מספקות באשר לפעילות העירייה בנושאי צמצום פערים בין אוכלוסיות, שיפור התשתיות בעיר, כבישים, ניקיון, השקעה בגנים ציבוריים, הסעות לתלמידים בעלי מוגבלויות, כרטיסיות לנסיעה בתחבורה הציבורית לכלל התלמידים ועוד.

בישיבת הוועדה, הוצגו על פי תלונתו של ח"כ אמסלם, נתונים המתייחסים לגידול של יותר מ-250% במצבת כח אדם בלשכת ראש העיר ומנכ"ל העירייה. כמו כן, על פי תלונת ח"כ אמסלם, קיבלה ועדת הפנים של הכנסת מידע על שיפוץ לשכת ראש העיר לפני כ-6 שנים בסך של כ-3 מיליון ש''ח ובימים אלה שופצה לשכת מנכ"ל העירייה בעלות של כ-1.2 מיליון ש''ח.

מעבר לכך, מציינת התלונה, כי בימים אלה ראש העיר מנהל קמפיין אישי נגד שר האוצר על "מענק הבירה" תוך שימוש בתקציב העירייה, רכוש העירייה ועובדי העירייה. לאור החשש של התנהלות לא תקינה – כתב ח"כ דוד אמסלם בתלונתו – החליטה ועדת הפנים של הכנסת לפנות אל מבקר המדינה בבקשה לבדוק זאת.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה "ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית עם אתגרי הביטחון והצמיחה.  מדובר בטענות שגויות, מגוחכות וממוחזרות שכל מטרתן להסיט את הפוקוס מהעובדה שטרם שמענו התחייבות ברורה ופומבית מהשר כחלון על הקפי התמיכה בירושלים וביטול גזירות כחלון שפוגעות בתושבי העיר, בסוחרים ובאינטרס הלאומי של מדינת ישראל. אנו קוראים לשר כחלון להפסיק להתנתק מירושלים ולשים אותה מעל כל מחלוקת ועניינים אישיים".

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה