500 אריחים על פני כ-300 מ"ר: מיצב עירוני חדש הוצב ברחוב בן סירא



עיריית ירושלים, באמצעות חברת "עדן", סיימה לאחרונה את העבודות להקמת פרויקט אומנותי חדש – "מרבד בן סירא" במרכז העיר, ברוח נבואת אחרית הימים של הנביא ישעיהו

צילום -באדיבות חברת ''עדן''

המיצב, אשר הוקם ברחוב בן סירא, נוצר על ידי האמנית סמדר כרמלי והוא בנוי בצורת שטיח המורכב מפאזל של כ-500 אריחים, כל אחד במשקל של 60 ק"ג על פני שטח של 300 מ"ר. האריחים יצוקים מבטון לתוך תבניות וצבעיתם נעשתה בשיטה משולבת של ריסוס ועבודת מכחול פרטנית. צבעו של המיצב מותאם לתנאי הסביבה האורבניים וכן לחיסכון לאחזקת השטיח והינו ייחודי מסוגו.

המרבד עוצב כאמור בהשראת נבואת אחרית הימים של הנביא ישעיהו, המתארת שיתוף והרמוניה בין כלל השותפים למרחב הציבורי. המוטיב המרכזי נשאר פתוח לפרשנות אישית, אך עם מסר לחיי שיתוף הוגנים. כך למשל, מופיעים על המרבד האריה (סמלה של העיר ירושלים) והיחמור (הצבי הארץ ישראלי) המנצלים את תכונותיהם כמו גישוש, מבט והרחה, על מנת לבנות מערכת יחסים יציבה.

הצבע המרכזי – כחול-טורקיז, נבחר בגלל היותו צבע הבולט במרחב הציבורי העירוני וצבע המשרה תחושת חופש ומלכותיות.

בתהליך היצירה בחרה האמנית שורה ארוכה של מוטיבים סמליים, שחלקם מעוצבים בהשראת מוטיבים עתיקים ומוכרים או שעברו עיצוב מחודש, המתכתב עם עיצובים עתיקים שהוטבעו על מטבעות יהודיים, שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות באזור ירושלים.

ביצוע המרבד, הינו חלק מפעילות חברת עדן, החברה הכלכלית העירונית, אשר פועלת בין היתר הפועלת בין היתר לפיתוח מרכז העיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הצבת מרבד בן סירא היא צעד נוסף לפיתוח מרכז העיר, ברוח הערכים אשר משקפת העיר ירושלים – שיתוף, הבנה והכלה של כלל האוכלוסיות הגרות בה, תוך ציפייה ותקווה לימים בהם 'לא ישא עוד גוי אל גוי חרב'. עיריית ירושלים תמשיך לפעול לפיתוח כלל אזורי העיר וליצירת נקודות עניין לטובת כלל תושבי העיר ומבקריה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה