5 חשודים יואשמו ביידוי אבנים ובקת"בים לעבר רכבי הסעות יהודים בסילוואן



יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבי הסעות בסילואן ונעצרו ע״י המשטרה. בתום חקירה ופעילות נחושה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, יוגשו נגד חמשת החשודים כתבי אישום

צילום: דוברות המשטרה

במהלך החודשיים האחרונים בשני מקרי שונים לפחות, יידו מספר חשודים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבי הסעות שחלפו בשכונת סילואן שבמזרח ירושלים, זאת עפ״י החשד על רקע לאומני. באירועים אלו נגרמו נזקים למספר רכבי הסעות, אולם לא היו נפגעים. לאחר המעשים, החשודים נמלטו מהמקום.

בעקבות מקרים אלו, נפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. מהחקירה במשטרה עולה כי החשודים שהיו רעולי פנים, התארגנו ויצאו יחד מביתו של אחד מהם בסילואן, זאת כשהם מצויידים באבנים ובבקבוקי תבערה, במטרה ובכוונה לפגוע ברכבי הסעות של יהודים המתגוררים באזור.

חוקרי ימ״ר ירושלים ביצעו בתקופה האחרונה מגוון רחב של פעולות חקירה במטרה לחשוף, לאתר ולעצור את כלל המעורבים במעשים. במהלך השבועות האחרונים, עצרו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג״ב את חמשת החשודים בבתיהם. חמשת החשודים שנעצרו הם תושבי סילואן בגילאי 17-18, כשארבעה מתוכם הינם קרובי משפחה.

בשבועיים האחרונים הוארך מעצרם של החשודים מעת לעת. עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית נגד חמשת החשודים, הוגשה אתמול ע״י המשטרה הצהרת תובע בבימ״ש השלום בירושלים. מעצרם של חמשת החשודים הוארך עד ליום חמישי (17.11), לצורך הגשת כתב אישום ע״י הפרקליטות.

במשטרה מציינים כי חקירה מאומצת זו הובילה לפיענוח המקרים בזכות תושיית חוקרי ימ״ר ירושלים שפעלו בתקופה האחרונה לאיסוף ראיות וביצוע מגוון פעולות חקירה, במטרה להעמיד לדין את פורעי חוק אלו. בהתאם למדיניות מפקד מחוז ירושלים, כלל יחידות המחוז ימשיכו במאבק נחוש, בלתי מתפשר ובכל האמצעים שברשות המשטרה, נגד כל מי שיפגע או שינסה לפגוע באזרחים, במשתמשי הדרך או בכוחות הביטחון, במזרח ירושלים ובכל מקום אחר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה