ראש העיר: "ירושלים לא זקוקה לקומבינות פוליטיות"



בעקבות הודעת משרד האוצר כי סוכם על תכנית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב בעיר הגיב ראש העיר, ניר ברקת כי "הציבור מצפה ששר האוצר יודיע בפומבי על ביטול גזירות כחלון לירושלים"

בפגישה שנערכה הבוקר (ב') במשרד האוצר ובה השתתפו שר האוצר, משה כחלון, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, יו"ר ועדת הכספים משה גפני יו"ר ועדת הפנים דודי אמסלם ובכירי משרד האוצר סוכם על גיבוש תכנית מיידית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב בעיר בתקופה האחרונה. לדבריהם עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם. לאור זאת סוכם כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יקבע על פי קריטריונים ברורים ויטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה ותוך תהליכי בקרה על הביצוע.

בתגובה הגיב ראש העיר ניר ברקת "ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית עם אתגרי הביטחון והצמיחה. טרם שמענו התחייבות ברורה ופומבית על היקיפי התקציבים שיועברו לחיזוק הביטחון, החינוך, הרווחה, הסוחרים ומוסדות התרבות בירושלים. הציבור מצפה ששר האוצר יודיע בפומבי על ביטול גזירות כחלון לירושלים, שיביאו לקיצוצים קשים ויפגעו בתושבי העיר, בסוחרים ובאינטרס הלאומי של מדינת ישראל. אנו קוראים לשר כחלון להפסיק להתנתק מירושלים, להעביר תקציבים לחיזוקה של בירת ישראל ולשים אותה מעל כל מחלוקת ועניינים אישיים. המחאה תימשך ותוחרף עד שירושלים תקבל את התקציב הראוי לה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה