בית הכנסת איילת השחר: הוגש מתווה לבגץ



אחרי מאבק ממושך הושגה פשרה במסגרתה יועתק מבנה בית הכנסת ממשכנו הקבוע, בינתיים יוצבו קראוונים סמוך לבית הכנסת לשם יעברו המתפללים, כעת ממתינים לתשובת בג"ץ בעניין

בישיבה שהתקיימה אתמול (א') בשעות הצהריים בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהשתתפות יוסי אברהמי, ראש המועצה המקומית גבעת זאב, שר החינוך נפתלי בנט, יעלון ודרעי, הוחלט כי בית הכנסת ייהרס ובמקומו ייבנה אחד חדש. על פי המתווה יתחילו בבניית בית כנסת קבע בקרקע שהוקצתה במגרש משחקים ליד והמתפללים יעברו להתפלל בינתיים במקלט הציבורי.

עם זאת, סמוך לשעה 1 בלילה התפוצץ ההסכם, חלק מנציגי בית הכנסת הסכימו וחלק התנגדו. במטה המאבק מיהרו להודיע "לצערנו הרב עדיין יש לחצים כבדים מאוד על גבאי בית הכנסת להגיע להסדר, לצורך האמון חשוב לנו לעדכן שאנשי המטה לא מעורבים כלל במגעים ומתנגדים להסכם. מנגד צריך לדעת שהכל יכול להתפוצץ וכוחות בגזרה מוכנים לכך. כל אחד יחליט את החלטותיו. כשתהיה תמונה יותר ברורה נעדכן".
 

מאוחר יותר היום (ב') הוגשה בקשה לבגץ עם מתווה מוסכם וחתום ע"י כל הצדדים בבית הכנסת איילת השחר. עפ"י המתווה היום ומחר יוצבו קראוונים במגרש סמוך לשם יעברו המתפללים . בית הכנסת יפונה עד יום חמישי ובמקביל תתחיל בניית ביהכ"נ חדש במקום סמוך וביהכ"נ הישן ינוסר ויועתק ממקומו בשלמותו. כעת ממתינים לתשובות בגץ בענין. הערב תתקיים ישיבת מועצה מיוחדת בגבעת זאב לאשר את הנחת הקראוון ואישור לבניית ביהכ"נ חלופי.

כזכור, בתחילת החודש היה אמור להיהרס בית הכנסת, ומאז מתבצרים בתוכו קבוצות של פעילי ימין באופן קבוע. יום לפני מועד ההריסה דחה בג"ץ את המועד האחרון לפינוי המבנה בשבועיים, עד ה-17 בנובמבר. 

תמונה: התבצרות המתפללים ביום ההריסה בתחילת החודש, באדיבות שלום אורן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה