אסון הגז בשכונת גילה: הושג פתרון לדיירים -הדירות ייבנו מחדש



כמעט שנתיים אחרי אסון הגז האם סוף סוף תהיה קורת גג לדיירים?, משפחות רבות ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה איבדו את בתיהם באסון הגז, כעת מודיעה העירייה כי נמצא פתרון ובמסגרתן הדירות שניזוקו ייהרסו וייבנו מחדש

באסון הגז נהרגו ארבעה בני אדם, אברהם, גילה והבן חיים טופאן ז"ל, שבוע לאחר מכן מתה מפצעיה לינדה שוורץ ז"ל. 

הפיצוץ הותיר שתים עשרה משפחות  ללא קורת גג וללא פתרון מגורים עד היום. הבוקר (א') הודיעה עיריית ירושלים כי הושג פתרון למשפחות נפגעי אסון הגז במסגרת הפתרון המסתמן אותו יזם והוביל ניר ברקת ראש העיר ירושלים, הדירות שניזוקו ייהרסו וייבנו מחדש. למתווה המוצע שותפים עיריית ירושלים, חברת מוריה, חברת סופרגז וחברת הביטוח שלה יחד עם כספי הביטוחים של דירות הנפגעים. 

עיריית ירושלים הצליחה לייצר לפנים משורת הדין, מתווה בו הדירות ייהרסו וייבנו מחדש ובעליהן יוכלו לשוב ולגור בדירותיהם המחודשות. במסגרת המתווה עיריית ירושלים תממן את שלבי התכנון וחברת סופרגז וחברת הביטוח שלה יחד עם חברות הביטוח של הדיירים יממנו את שלבי הביצוע. תהליך הבניה יבוצע בידי קבלן חיצוני אך ילווה על ידי חברת מוריה. המתווה שהושג יוצג לדיירים ולחברות הביטוח והעירייה ערוכה ומוכנה למימושו יחד עם השותפים הנוספים. סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית מאיר תורג'מן ומהנדס העיר שלמה אשכול מעריכים כי ניתן יהיה לצאת לביצוע כבר עד חודש פברואר 2016.

 מאיר תורג'מן מונה לטפל בנושא יחד עם מנכ"ל העירייה ומאז האסון העניקה העירייה  סיוע נפשי לדיירים שדירותיהם נפגעו, מימנה לינות בבתי מלון, סייעה בפינוי השטח ובטיפול במפגעים בטיחותיים והעניקה תמיכה וסיוע כלכלי באמצעות גיוס תרומה מחברת סופר-גז שהועברה למשפחות גם עבור תשלומי שכר דירה וחולקה באופן אחיד. כמו כן, מאז האסון עובדים סוציאליים מלווים את המשפחות. 

 


תמונות: אסון הגז, באדיבות דוברות כבאות והצלה  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה