ראש העיר על החלטת הותמ"ל: "אנו נגיש עתירה לבית המשפט"



בעקבות החלטת הותמ"ל שאישר את הבנייה באתר הטבע מצפה נפתוח, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הודיע כי ההוא מתכוון להגיש עתירה לבית המשפט כנגד החלטת הותמ"ל. ראש העיר: "לצעיר העיר ירושלים מוצאת עצמה לאחרונה 'מותקפת'"

למרות המחאה וההתנגדות אישר אתמול (ד') הותמ"ל (הועדה למתחמים מועדפים לדיור) את תכנית הבנייה במצפה נפתוח. תוכנית הבנייה שאושרה מאפשרת הקמת כ-1,400 יחידות דיור, חלקם בבניינים של 5-7 קומות. שטח התכנית הוא 417 דונם - יותר ממחצית שטח אתר הטבע. 

 מדובר באחד המסלולים היפים בירושלים - מצפה נפתוח זוהי גבעה קטנה שמשקיפה על ליפתא.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הודיע כי הוא מתכוון להגיש בתקופה הקרובה עתירה לבית המשפט כנגד החלטת הותמ"ל. 

ברקת אמר כי " הוא רואה בחומרה את החלטת הותמ"ל להפקיד את תכנית הבניה מצפה נפתוח ומתכוון להגיש עתירה לבית המשפט כנגד ההחלטה. אנחנו מנהלים מאבק ארוך נגד הכוונה להחיות את תכניות הבניה במערב ירושלים שיביאו לפגיעה קשה בעיר, נגד האינטרס של תושבי ירושלים. זו דרך חסרת היגיון שמעידה על חוסר הבנה בסיסי בתכנון העיר. לא ניתן לזה יד ונילחם למען העיר.

את העיר צריך לתכנן יחד עם העירייה והתושבים כדי לחזק אותה ולא להחליש אותה. אנחנו קוראים להתמקד בבניית למעלה מ-30 אלף יחידות דיור במקומות שאינם שנויים במחלוקת באמצעות התחדשות עירונית, במקום במספר קטן של יחידות דיור ששנויות במחלוקת על שטחים ירוקים. כך נבנה פי 20 ממה שמתכננים במקומות השנויים במחלוקת, כדי שנוכל להשאיר כאן יותר צעירים בלי לפגוע בשטחים ירוקים ובעיר".

כזכור, פנה השבוע ראש-העיר במכתב ליו"ר קבינט הדיור במשרד האוצר,  אביגדור יצחקי בבקשה להסיר מסדר היום ולהקפיא את הדיונים בותמ"ל בכל התכניות הנוגעות לירושלים.

ברקת ציין במכתב "לצערי העיר ירושלים מוצאת עצמה לאחרונה 'מותקפת' על ידי הותמ"ל ביוזמות תכנוניות העוקפות את מוסדות התכנון ואת גורמי התכנון הרלוונטיים בעיר. אני רואה את הדברים בדאגה ובחומרה, שכן לטעמי, לא מדובר פה בהליך "עוקף" בלבד, אלא בהתעלמות מודעת, שלא לומר חתירה מופגנת, נגד מוסדות התכנון המקומיים כקובעי המדיניות העירונית".

כאמור, התוכנית אושרה למרות ההתנגדות הרחבה. החל ממגמה ירוקה, קק"ל, ועד חברי כנסת וראש העיר ניר ברקת - כולם מתנגדים נחרצות לבנייה. גם קק"ל שיגרה מכתב דחוף לועדה המחוזית בבקשה לדון בתוכנית חלופית לשיקום האתר. חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) שלח בקשה להוריד מסדר היום את תוכניות הבנייה, בטענה שאינן מהוות דיור בר השגה. 

מגמה ירוקה בתגובה לאישור: האישור של תוכנית הבנייה חושף את הפנים הציניות של הותמ"ל. למרות ההתנגדות הרחבה, מכל הגורמים המקצועים ובעיריית ירושלים, הותמ"ל החליטה לכפות תוכנית בנייה הרסנית במערב העיר. היה ברור שההחלטה התקבלה מראש, והדיון היה חותמת גומי בלבד, כדי שירשם בפרוטוקול שההתנגדויות נשמעו. נמשיך להלחם בשאר תוכניות הבנייה במערב ירושלים.


תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה