בתנועות הנוער מחדשים את המסורת העתיקה של חג הסיגד בירושלים



מאות מדריכים צעירים יוצאי אתיופיה יגיעו היום (ד') לציין את חג הסיגד באופן ייחודי - הקמת "אוהל כיסופים לציון" ע"י חניכי תנועות הנוער השונות, כחלק מהחגיגות בירושלים

חג הסיגד נערך במשך 2500 שנות גלות ע"י יהודי אתיופיה, כ-50 יום לאחר יום הכיפורים. בחג חידשו יהודי אתיופיה את הברית בין העם היהודי ואלוהים, חיזקו את הכמיהה לציון והכיסופים לארץ ישראל וערכו חשבון נפש חברתי לקראת השנה הבאה.  עם העלייה ארצה, החלו יהודי אתיופיה לציין את חג הסיגד בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

היום (ד'), לצד החגיגיות הממלכתיות של החג בטיילת ארמון הנציב, יוקם "אוהל כיסופים לציון" ע"י מספר תנועות נוער בשיתוף מועצת תנועות הנוער. תנועות הנוער המשתתפות: הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, הצופים, השומר הצעיר ועזרא. הנושא המרכזי של האוהל הוא חשבון נפש חברתי לאופן שבו חוגגים את חג הסיגד. בחג הסיגד מתייחסים לכמיהה לירושלים והיום בני הנוער שואלים את עצמם "לאיזו חברה ישראלית אנחנו כמהים?".  באוהל יתקיימו הרצאות וסדנאות לנוער, תוצג תערוכה על החיים באתיופיה ובסוף יתקיימו מעגלי שיח של כלל חניכי תנועת הנוער במטרה ליצור שיח משותף של חשבון נפש חברתי. באוהל תתקיים הרצאה של יאסו זללו, פעיל חברתי שישוחח עם החניכים על חג הסיגד באתיופיה וחוויותיו כנער. בנוסף, חניכי הנוער העובד והלומד יפעילו פעילות ODT עם תחנות אתגריות עם חידות ומשימות סביב החיים באתיופיה ומשמעות החג.

הפעילות של תנועות הנוער היא דרמטית ומרכזית בכל הקשור בבניית דור המנהיגים העתידי בחברה הישראלית בקרב בני הנוער ממוצא אתיופי. מתוך כך, הפעילות בחג הסיגד היא רק חלק מהתכניות החינוכיות שעוסקות בחידוש המסורות בקרב הנוער. כל זאת, על רקע החלטת הממשלה מתאריך ה29/10 להעביר 56 מיליון ₪ לחינוך הבלתי פורמאלי כחלק מהמדיניות ממשלתית לקידום שילובם המיטבי של יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, אשר צפויים גם להצמיח משמעותית את פעילות תנועות הנוער בקרב בני הנוער.

חניכי תנועת הנוער העובד והלומד יקיימו לפני החגיגות את "סמינר הסיגד" בו ייקחו חלק 130 מדריכים צעירים יוצאי אתיופיה. בתנועת "הנוער העובד והלומד" שמו לעצמן למטרה לחבר את הדור הצעיר שהלך והתרחק ממסורת רבת השנים של חג הסיגד ולהעניק לחג תוכן מיוחד אשר יקשור בין הכמיהה לציון של יהודי אתיופיה לפני העלייה לעשייה חברתית ליצירת חברת אדם טובה ומתוקנת בישראל 2015.

גילה פקדו, רכזת ההדרכה לנוער יוצא אתיופיה בנוער העובד והלומד: "האוהל יעסוק בתרבות , ובמסורת של העדה האתיופית לאורך השנים ובקיומו של החג הסיגד באתיופיה כסימן מובהק לשמירה על יהדותם במשך 2500 שנה . האוהל ינסה לתת מענה וליצור אלטרנטיבה משמעותית לריק שבני הנוער חווים באירוע ולחוסר החיבור שלהם למשמעות החג. ביחד ניצור חיבור של בני הנוער למהות של חג הסיגד בצורה רעיונית, חווייתית ורגשית. האוהל פועל מתוך שותפות ואחדות של כלל תנועות הנוער."

שעות פעילות האוהל (ארמון הנציב):

10:00-14:00 - פתיחת האוהל לציבור הרחב

14:00 - ברכת הקייסים וטקס של תנועות הנוער

 

תמונה: מרים אלסטר/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה