שיירת הטרקטורים בירושלים



מחאת החקלאים עם שיירה של כ-100 טרקטורים, עשתה את דרכה על כביש 443 לכיוון משכן הכנסת, זאת במחאה לטענתם על הפקרת ענף החקלאות על-ידי ממשלות ישראל

מאות חקלאים ואזרחים הפגינו בצהריים (ב') מול משכן הכנסת במפגן מחאה על הפקרת ענף החקלאות בישראל. החקלאים הגיעו לבירה בשיירה של כ-250 טרקטורים שיצאה ממחנה עופר על כביש 443 במהלך שעות הבוקר. החקלאים חילקו תוצרת חקלאית לעוברים ושבים מול הכנסת. לעצרת הגיעו חברי כנסת מכל סיעות הבית.

ראש מטה מאבק החקלאים, משה קירשנר: "חקלאי ישראל הפגינו היום אחדות. המכנה המשותף של כולנו זה חוסר האפשרות להתפרנס מחקלאות. אז עלינו על הטרקטורים ובאנו. הצלחנו לארגן מבצע גדול מאוד של 250 טרקטורים ו-150 טנדרים, ועכשיו נראה איך מתרגמים את ההישג הזה לתוצאות בשטח. נתכנס ברביעי הקרוב במטה ונחליט על הצעדים הבאים: צירוף העובדים התאילנדים שלנו למחאה ודרישה מהממשלה להפסיק לגבות מאתנו מסים כבדים עליהם, ולמעשה שהממשלה תשלם עליהם. צעד נוסף שנשקל הוא השבתת התוצרת החקלאית".

 


כמו כן, המפגינים דורשים הקמת ועדה ממלכתית שתוביל לתכנית לאומית להצלת המגזר החקלאי, אשר תכלול את השוואת התמיכה בחקלאי ישראל לזו של חקלאים במדינות ה-O.E.C.D, צמצום פערי התיווך, פירוק הריכוזיות והמונופולים המוסווים וכן הורדת מחיר המים לעלות ההפקה בלבד.

 

במסגרת הערכות שוטרי התנועה של משטרת ירושלים לקראת הגעת השיירה לכיוון קרית הממשלה נסגרו לתנועת כלי רכב בדקות הקרובות כלל צירי התנועה המובילים לקרית הממשלה, להלן:
רבין בשני הכיוונים, לורך, זוסמן, רופין וכן המחלף מכביש בגין לכיוון קרית הממשלה.


תמונות: יונתן סינדל/ flash 90, ויח"צ 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה