נפרדים מהנשיא החמישי יצחק נבון



יצחק נבון נשיאה החמישי של מדינת ישראל הובא למנוחות בבית העלמין בהר הרצל, נבון הלך לעולמו בליל שבת והוא בן 94. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין "היית איש העם ומורם מעם"

הלווייתו של יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, שהלך אתמול לעולמו בגיל 94, תיערך היום (ראשון) בשעה 12:00 בהר הרצל שבעיר. 

בשעה 11:00 החל טקס האשכבה הממלכתי בבית הנשיא בירושלים. משם ייצא ארונו של נבון למסע הלוויה בבית העלמין בהר הרצל.

בטקס הלוויה יישאו דברים נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו, הנשיא לשעבר פרס ונציגים מבני משפחת נבון. 

יצחק נבון  היה פוליטיקאי, סופר, מחזאי ואיש חינוך ישראלי, שכיהן כנשיאה החמישי של מדינת ישראל בשנים 1978–1983. נבון שירת גם כחבר הכנסת, סגן ראש הממשלה ושר החינוך והתרבות בממשלות ישראל. נבון נולד בירושלים למרים ויוסף נבון. אמו ממשפחה יוצאת מרוקו שעלתה לארץ ישראל,  אביו היה נצר למשפחה ירושלמית ספרדית,  מצאצאי משפחתו של המקובל רבי חיים אבן עטר ועל-פי אחת הסברות, מצאצאי המשפחה היהודית הוותיקה ביותר בירושלים.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, הניחו זר הבוקר (א') למרגלות ארונו של נשיאה החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון ז"ל. ארונו הונח באולם בית הנשיא, והציבור הוזמן לעבור על פניו ולחלוק לו כבוד אחרון.

לאחר הנחת הזר, עמד נשיא המדינה דקות ארוכות בפני ארונו של הנשיא נבון ז"ל ולאחר מכן נשא דברים. מדברי נשיא המדינה: "ביום הולדתך התשעים סיפרת יצחק, על אותו יהודי שהיה מקפיד על תפילה כל חייו והפסיק להתפלל כשהגיע לגיל שמונים. שאלו אותו 'למה?'. 'כשהייתי בן שבעים', אמר, 'התפללתי להגיע לגיל שמונים.  עכשיו, כשהגעתי לגיל הזה אני מעדיף לשבת בשקט ולא להזכיר שם למעלה שאני עדיין פה. שמא יגידו: הוא עדיין שם למטה? הביאו אותו'. 

יצחק היקר, לא רצינו שישימו לב שאתה עדיין כאן, אתנו. רצינו שתישאר עוד מעט. אבל שם, למעלה, ביקשו שיביאו אותך. זכית יצחק, ללכת במסלול חייך, כשאתה צועד יד ביד עם מדינת ישראל.  פעם אחר פעם מופיעים צמתים בהקמתה ובהתפתחותה של המדינה, ופעם אחר פעם אתה נמצא שם, בצומת. תמיד במקום משמעותי. כמפקד וכאיש מודיעין, כיועץ וכנושא משרה בלשכותיהם של שר החוץ וראש הממשלה, כאישיות ממשלתית-חינוכית בכירה, כשר וכנשיא. בכל צומת ובכל אירוע טבוע חותם אופייך המיוחד. מלווה, מכוון ומעצב, כאבני שפה בצד הדרך. כל חייך הקפדת לעזור לכל אדם, מגדולי האומה כמשה שרת וכבן גוריון, ועד לעיירות הפריפריה, אליהן נדדת

במסגרת הפרויקט המופלא לביעור הבערות. גם בימי נשיאותך, כפי שנהגת כל חייך, היית איש העם ומורם מעם. כולם ידעו שדלתך פתוחה לכל איש ואישה בישראל, ובאותה העת ידעו כי יוכלו להסתכל אליך מעלה כאל מגדלור שיאיר כשהדרך איננה ברורה דיה. עם בואך, בפעם האחרונה, למשכן נשיאי ישראל, בשם העם בישראל, בשם נשיאי ישראל לדורותיהם, בשם עובדי בית הנשיא, אנו נפרדים ממך היום, בהרכנת ראש ובגעגוע גדול- היה שלום".

 

תמונות: יונתן סינדל/ flash 90 מארק ניימן / לע"מ, קובי גדעון / לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה