בג"ץ קבע כי הריסת בית הכנסת בגבעת זאב תדחה בשבועיים



מאות פעילי ימין נאספו בבית הכנסת "איילת השחר" בפסגת זאב, זאת לקראת הדיון בבית המשפט העליון בנוגע להריסתו, במטרה לדחות את הריסת בית הכנסת, בית המשפט דחה את ההריסה כדי לתת לכוחות זמן להיערך

חברי קהילת "איילת השחר" מנסים למנוע את הריסת המבנה המשמש אותם לתפילה, הלילה (ד') התקבצו המתפללים במבנה יחד עם בלוני גז מתוך חשש להריסת המבנה. צוות של ערוץ 10 הותקף על ידי המתבצרים, ללא נפגעים. 

בדיון בבית המשפט העליון קבעו שופטי בית המשפט כי "יש לאפשר לגורמים המוסמכים לבצע את פסק הדין בעיתוי שייקבע על-פי צרכים מבצעיים".

 עוד נאמר כי "השופטים אינם מקלים ראש בהערכותיה המקצועיות של המשטרה ובחששותיה מפני הפרות סדר מצד גורמים קיצוניים. עם זאת, הנימוק שהובא בבקשתה אינו מצדיק דחייה נוספת של ביצוע פסק הדין ולא ברור מדוע להערכת המשטרה ניתן יהיה לבצע את פסק הדין בעוד שלושה שבועות מהיום. נקבע כי ההריסה תבוצע לא יאוחר מיום 17.11.2015".  


 

 

המתפללים המתבצרים הבהירו כי אין בכוונתם לסגת, וכי לא יניחו למדינה להרוס את המבנה. כאמור, במהלך הלילה גם אותרה כתובת שרוססה בספריי צבע על גבי קיר חיצוני של בית משפט העליון "לא הורסים בית כנסת רוצים מדינה יהודית".
 

מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה במרחב מוריה. 



  

בג"ץ קבע כי בית הכנסת נבנה על שטח בבעלות פרטית של ערבי פלסטינאי. בני הקהילה הציגו מסמכים לפיהם הקרקע נרכשה כדין – ובנתיים לא אושרה בניית בית כנסת חלופי. בית המשפט הורה למדינה ולמועצה המקומית להרסו עד מחר.



גבאי בית הכנסת, דוד הרוש אמר הבוקר "יש כאן מאות מתבצרים עם בלוני גז. אנחנו מתבצרים פה עד שנקבל את החלטת בג"ץ אני מקווה שההחלטה תהיה לדחייה עד שיתבהר המצב. ברור לנו שאנחנו לא נותנים את בית הכנסת על מגש של כסף, אנחנו לא קוראים לאלימות אבל לא נוותר על בית הכנסת כל כך מהר".  

 
במכון הישראלי לדמוקרטיה הגיבו לריסוס הכתובת על בית המשפט העליון: "זוהי תוצאה של דברי הבלע שהופצו נגד בית המשפט". יוחנן פלסנר, נשיא המכון: "על ראש הממשלה ומנהיגי המפלגות להיעמד כחומה בצורה מול פורעי החוק ולהבהיר כי קיים קונצנזוס במערכת הפוליטית לגבי מעמדו של בג"ץ". פרופ' מרדכי קרמניצר:"מנהיגי הציבור שהשמיעו דברי בלע נושאים באחריות ועליהם לחזור בהם מדבריהם ולגנות כל פגיעה בבית המשפט. אם לא יעשו כן, הם ישאו באחריות לפגיעות נוספות שעלולות להתרחש עקב האווירה המורעלת שאותה יצרו".
 

 
השר ויו״ר ש״ס אריה דרעי, מגנה בכל תוקף את ריסוס כתובת הגרפיטי הבוקר על קיר בית המשפט העליון בירושלים. השר דרעי אמר: ״אני מגנה בכל תוקף את המעשה. אסור לנהוג בשום דרך של אלימות. זו לא דרכה של תורה ולא דרכם של בני התורה״.

יו״ר תג מאיר גדי גבריהו בתגובה לכתובות הגרפיטי על בית המשפט העליון: ״אנו מגנים בשאט נפש את ההסתה נגד שופטי בית המשפט העליון שבאה לשיאה בכתובת הגרפיטי על קירות בית המשפט. גם הצתות המסגדים החלו בכתובות גרפיטי והגיעו לשיאן בהצתת בית משפחת דוואבשה על יושביו וברצח שלוה מבני המשפחה. אנו פונים לראש הממשלה ולגורמי האכיפה לגנות ולהוקיע ולהעמיד לדין את תוקפי שופטי בית המשפט העליון״. 



תמונות: דובר חטיבת המשטרה , עזרא ענתבי, קבוצת מדברים תקשורת, שלום אורן. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה