הורים זועמים: תולעים במזון בגן ילדים בירושלים



הורים לילדים בגן במלחה הופתעו לגלות תולעת במזון שהוגש אתמול לילדיהם בצהרון. בוריס אב לילדה בגן סיפר: "הגננות מצאו את התולעת אחרי שהילדים כבר אכלו וכעת יש הורים שמדווחים שילדיהם סובלים מכאבי בטן"

לא מעט הורים עובדים ירושלמים בוחרים להשאיר את ילדיהם בצהרון שיקבלו ארוחה חמה וישארו במסגרת מסודרת. אתמול (ב') בגן ילדים בשכונת מלחה שבעיר הופתעו ההורים לגלות תולעת שוחה בשעועית שהוגשה לילדיהם.

בוריס, אב לילדה בגן, סיפר היום (ג') לאתר ירושלים נט: "מדובר בגנים שנמצאים תחת הפיקוח של צהרוני צילה, ברקל תעשיות מזון הם שזכו במכרז לאספקת האוכל לאותם גנים, אתמול הגננות מצאו תולעת בשעועית שהוגשה לילדים שלנו, לצערנו התולעת נמצאה אחרי שהילדים כבר סיימו את הארוחה, הבוקר חלק מההורים סיפרו שהילדים שלהם סובלים מכאבי בטן. נכון לעכשיו הזמנו אוכל מגורם אחר לפחות עד סוף השבוע".


ההורים פנו לארגון 'ירושלמים' לקבלת עזרה, אלה דרשו מיידית שייקחו את דגימות המזון למעבדה,  
הרב אהרון ליבוביץ' משנה לתיק החינוך מטעם סיעת ירושלמים הוסיף "אנו עובדים מול הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים ומשרד החינוך ופועלים יחד עם ההורים כדי להביא לפתרון המצב. מגיע לילדות הילדים שלנו האוכל הטוב והבריא ביותר ואנחנו פועלים גם מול חברות ההזנה. דרשנו לקיים בדיקת מעבדה ולהפיץ את הנהלים בין הגננות במקרים מהסוג הזה ודרשו תגובה רשמית של חברת ההזנה. בשבוע הבא נקיים סיורים במפעלים במטרה להביא לשיפור מיידי באיכות וטיב המזון". 


מהעירייה נמסר כי "עם קבלת המידע בעירייה מצוות הגן, העירייה פעלה בהתאם להנחיות ספקית ההזנה של משרד החינוך והאוכל הנגוע הוחלף באופן מידי . כמו כן, הועבר דיווח לחברת ההזנה אשר נדרשת על פי הסכם לתהליך בדיקה של הנושא. יש לציין, כי מאז המעבר לתכנית התזונה הבריאה בצהרונים לפני כשנה ולאור הפיקוח ההדוק על ספקיות המזון, מדובר במקרה חריג ונפעל בכל האמצעים למניעתו בעתיד".

 

nחברת ברקל נמסר בתגובה כי "החברה מתמחה באספקת ארוחות למוסדות חינוך מזה עשרות שנים. חברתנו  עומדת בתקני בטיחות מחמירים ומהקפדניים ביותר : תקן בטיחות  במזון HACCP ותקן איכות ISO 9001 . קיבלנו לידנו את קופסת המזון עם השעועית הירוקה והעצם הזר שעליה - חרק בגודל של כ-10 מילימטר. קופסת המזון היתה פתוחה, לאחר שחולק ממנה כבר חלק מהאוכל. מהתייעצות עם מהנדס מזון, החרק שצורתו היתה שלמה (כפי שרואים בתמונה), לא יכול היה להישאר במצב שלם זה לאחר תהליכי הבישול, הצינון והחימום  שהמזון עובר במפעלנו. מגשיות המזון נארזות ונאטמות לפני יציאתם מהמטבח ועצם העובדה שהאריזה פתוחה יכול לכאורה להצביע על כך שהחרק הגיע למנה בצורה כל שהיא לאחר פתיחת האריזה. בנוסף, הדגימה נשלחה לבדיקה אונטימולוגית לקבלת ממצאים סופיים. ברצוננו לציין כי כל חומרי הגלם ובמיוחד הירקות הקפואים עוברים מיון קפדני במפעלנו מאחר והם עלולים להכיל גופים זרים. חברתנו לא חוסכת בכל מאמץ בתחום בטיחות המזון וההיגיינה".





 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה