הותר לפרסום: נעצר תושב מזרח ירושלים בחשד שתכנן פיגוע דקירה



כוחות הביטחון עצרו תושב מזרח ירושלים שחשוד כי תכנן את פיגוע הדקירה שאירע ברחוב הגיא בעיר העתיקה ובמהלכו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט ז"ל

משטרת ירושלים ושב"כ עצרו את עבד אל-עזיז מרעי, סטודנט פלסטיני תושב אבו דיס, בחשד שיזם את הפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה במהלך חג סוכות, שבו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרן בנט בניטה ז"ל כך הותר היום (א') לפרסום. החשד הוא שאל עזיז סייע למחבל, מוהנד שפיק בן 19 מאל-בירה שליד רמאללה, וחבר הג'יהאד האיסלאמי, נורה למוות על ידי לוחמי מג"ב. על פי פרטי החקירה, לאורך תקופה ארוכה סייע החשוד לפלסטינים שרצו לחצות את הגדר מאבו דיס לירושלים. בבוקר הפיגוע הוא סייע למוהנד להיכנס לשטח ישראל באופן בלתי חוקי, בתחילה כדי להתפלל במסגד אל-אקצה. החשוד שכנע את המחבל לבצע את הפיגוע. הוא הדגיש בפניו שיש לעשות זאת לאחר שמנעו ממנו להתפלל באל-אקצה. הוא הוביל אותו לחנות בעיר העתיקה סמוכה לשער שכם, ושם רכש לו את הסכין ב-50 שקל ותדרך אותו כיצד לבצע את הפיגוע.

כזכור, באותו פיגוע מוהנד חלבי הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, הבחין במשפחה של יהודים שהייתה בדרכה לכותל, שלף סכין ודקר באמצעותה ארבעה בני אדם, 3 מבני המשפחה ואדם נוסף. 
 
תמונה: אהרן קליגר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה