פרקליטות מחוז ירושלים הגישה שלושה כתבי אישום נגד צעירים שביצעו פיגועים בעיר



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ו') שלושה כתבי אישום נגד אחמד מנאסרה בן ה-13, תושב בית חנינא, שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בנוסף הוגשו כתבי אישום נגד קטינה בת 16 שביצעה פיגוע באזור גבעת התחמושת ובן 19 שביצע פיגוע גם הוא באזור הגבעה הצרפתית

בדרכו חזרה מבית הספר ב 12.10.15  אחמד מנאסרה שוחח עם בן דודו (15) על המצב במסגד אלאקצא, על מצבם של תושבי עזה ועל הרשות הפלסטינאית וארגון החמאס ושניהם החליטו להיות "שאהידים" – להיהרג כחלק ממלחמה למען הדת וזאת על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להורגם. השניים נטלו סכינים והלכו מביתם בשכונת בית חנינה לעבר שכונת פסגת זאב, שם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי ודקרו אותו פעמיים במטרה להורגו. לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בנער בן 12 מתיישב על אופניו, השניים התקרבו אליו, ודקרו אותו 4 פעמים במטרה להורגו. עוברי אורח באו לעזור לנער, ואחמד ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה על ידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ו') שלושה כתבי אישום בגין ניסיון רצח והחזקת סכין. השלושה נאשמים כי לקחו חלק בגל הטרור שפקד את ירושלים מסוף חודש ספטמבר 2015.

כתב אישום נוסף הוגש נגד קטינה בת 16, תלמידת תיכון מבית חנינה, שהחליטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להורגם ולהפוך ל"שאהידה".

ב 12.10.15 יצאה לבית הספר כשבתיקה סכין מטבח ומחברת, בה כתבה בין היתר "אל תדאגי אמא של השהיד הלוואי אמי במקומך", "פלסטין משוחררת", "הוי אמא תסלחי לי על הכל".

כשיצאה מבית הספר בשעות הצהריים, חצתה הקטינה את הכביש לכיוון תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעת התחמושת, בחנה את השטח והמתינה להזדמנות מתאימה להוציא לפועל את תוכניתה לדקור יהודי למוות. כמה עוברי אורח חשדו בנאשמת והפנו את תשומת ליבו של שוטר משמר הגבול שהחל מתקרב לנאשמת. כשהבחינה בשוטר החלה לרוץ חזרה לכיוון התחנה כשהיא מחזיקה בידה את הסכין. עם הגעתה של הנאשמת לתחנה השיג אותה השוטר ודרש ממנה לגשת לצד התחנה ולהתרחק מהנוכחים. הנאשמת הניפה את הסכין לכיוונו של השוטר וניסתה לדקור אותו במטרה לגרום למותו. השוטר דחף את הנאשמת לאחור, שלף את נשקו האישי וירה בה מספר כדורים. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרם לשוטר פצע קל.

כתב אישום נוסף הוגש באמצעות עו"ד לי-זו וולפוס נגד סובחי אבו חליפה, בן 19 משועפט, בגין ניסיון רצח באמצעות סכין במסגרת פיגוע על רקע לאומני כחלק מגל טרור הפוקד את מדינת ישראל, עוד מיוחסת למשיב עבירה של החזקת סכין וכן ניסיון לחטיפת נשק ממאבטח ברכבת הקלה בירושלים.

על פי כתב האישום, ב 7.10.15 גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי על דרך של ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להורגם. למחרת הוא יצא מביתו לבצע את הפיגוע הרצחני, כאשר סכין מוסתרת מתחת לבגדיו. הנאשם נסע באוטובוס לצומת הגבעה הצרפתית, שם הבחין במתלונן, א', לבוש כחרדי. בזמן שא' שוחח עם מאבטח הרכבת הקלה, הוא התנפל עליו ודקר אותו בעוצמה בסכין בצווארו  כאשר להב הסכין נותר נעוץ בצווארו של א'. מיד אחר כך, התנפל הנאשם על המאבטח וניסה לחטוף את נשקו האישי מתוך נרתיק המושחל בחגורתו. נהג אוטובוס שהבחין בנעשה, הגיע למקום והדף את הנאשם בכוח כדי למנוע את חטיפת הנשק מהמאבטח. הנאשם, שלא הצליח לחטוף את הנשק, ברח מן המקום ונעצר על ידי השוטרים לאחר כמה מטרים.

תמונה: flash 90/ אביר סולטן

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה