בנו של הנרצח בפיגוע בארמון הנציב: "אבי הקדיש את כל חייו לחינוך"



ריצ׳ארד לייקין, פצוע הפיגוע בארמון הנציב, בן 76, נפטר הבוקר (ג'), ריצ׳ארד נורה בראשו ונדקר בחזהו. עם פציעתו באורח אנוש הובהל לחדר הניתוח בהדסה עין כרם, למרות מאמצי הצוות הרפואי נפטר מפצעיו. בראיון לרדיו ירושלים אמר בנו: "הטרור לא מבחין בנרצחים"

שבועיים אחרי הפיגוע בשכונת ארמון הנציב בעיר נפטר מפצעיו פצוע נוסף. ריצ׳ארד לייקין, בן 76, 
ריצ׳ארד נורה בראשו ונדקר בחזהו. עם פציעתו באורח אנוש הובהל לחדר הניתוח בהדסה עין כרם ומצבו יוצב. הוא טופל זמן ממושך ביחידה לטיפול נמרץ ואף נותח מספר פעמים. למרות מאמצי הצוות הרפואי נפטר מפצעיו.

מיכה בנו של ריצ'ארד סיפר היום (ג') לרדיו ירושלים "אבא נרצח באוטובוס, ירו לו בראש וחתכו לו את הבטן לחצי, הוא שכב בשבועיים האחרונים בטיפול נמרץ והרופאים והצוות המדהים עשו הכל על מנת להציל אותו. היינו כל הזמן לצידו. ניסינו להיות אופטימיים אך לא הייתה הרבה תקווה. אבא שלי היה מנהל בית ספר יסודי והקדיש את כל חייו לחינוך הילדים". עוד הוסיף בנו "הטרור לא מבחין בנרצחים, מי שמעשיו לירות במישהו בראש ואז לחתוך לו את כל האיברים לחצי הוא לא אדם של שלום. אבי כאדם מחנך השפיע על כל האנשים סביבו, זה כלל גם אנשים יהודים וגם ערבים והאהבה שהוא נתן והכבוד חזר אליו לאורך כל החיים. המוות שלו הוא פועל יוצא מהעצמה של המדיה החברתית וההסתה שנוצרת במדיה החברתית וזה מה שהעלה את רמות השנאה והטרור לרמות שאנחנו לא מכירים, הגיע הזמן שאותן חברות ייקחו אחריות על הנעשה". 

באותו פיגוע בקו 78 בשכונת ארמון הנציב נרצחו חביב חיים בן 78 ז"ל ואלון אנדרי גובברג בן 51 ז"ל עם מותו של ריצ'ארד לייקין מניין ההרוגים עולה לשלושה נרצחים. 

כזכור, באותו יום באוטובוס אגד בשכונת ארמון הנציב קו 78, שני מחבלים תושבי ג'בל מוכבר, נכנסו לאוטובוס והחלו לירות, כוח משטרה ומג"ב שהגיב במהירות הבחין בשני המחבלים באוטובוס, ביצע ירי לעבר המחבלים ונטרל אותם. במקביל אירע פיגוע דריסה במלכי ישראל, שם מחבל ממזרח ירושלים הגיע עם רכב לרחוב מלכי ישראל, סטה מנתיבו עלה על המדרכה ודרס 3 אזרחים בסמוך לתחנת אוטובוס. לאחר דריסתם יצא מהרכב עם סכין מטבחיים והמשיך לתקוף את הנפגעים. בפיגוע הזה נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי בן 59 ז"ל. 

תמונה: באדיבות המשפחה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה