לוקחים את העניינים לידיים



בעקבות גל הטרור שפגע בירושלים בימים האחרונים, מספר הלקוחות של העסקים המקומיים בעיר צנח, ויצר עבורם מציאות כלכלית בלתי נסבלת, אנשי רוח חדשה החליטו לקחת את העניינים לידיים ולתמוך בעסקים ירושלמים ובכוחות הביטחון

החל משעות הבוקר היום (ה') יוכלו אנשי כוחות הביטחון על מדים - מג"ב, משטרה, חיילים, מד"א וכדומה - לגשת לאחד מעשרה עסקים במרכז העיר ולקבל ארוחה בחינם. 
קמפיין "לוקחים את העניינים לידיים" של עמותת "רוח חדשה" בירושלים גייס בשבוע מאז השקתו כ-50 אלף ש"ח.  בקמפיין אזרחים מכל הארץ תורמים כסף דרך אתר האינטרנט של העמותה, בכסף רוכשת העמותה מוצרים ושירותים מעסקים ירושלמים שמתמודדים עם מציאות כלכלית בלתי אפשרית בגלל המשבר הביטחוני ואת המוצרים תורמת לרווחת כוחות הביטחון הרבים הפרוסים בעיר.

הארוחות כבר נקנו מראש על ידי רוח חדשה באמצעות הכסף שגויס בקמפיין ובתי העסק נבחרו לפי מקומות נגישים הנמצאים במרכז העיר שם פרוסים עיקר הכוחות, בדגש על מקומות שסבלו מירידה דרסטית בהכנסות בגלל התרחשות פיגוע בסמוך אליהם כמו שווארמת "אבו עזורא" שבתחנה המרכזית הסמוכה למקום הפיגוע בסוף שבוע שעבר.

העסקים וההטבות יפורסמו ברשתות החברתיות וגם באמצעות שלט מיוחד שיתלה מחוץ לכל אחד מבתי העסק ויזמין את אנשי כוחות הביטחון ליהנות מארוחה חינם.

בנוסף ועל רקע המצב הביטחוני מובילים ברוח חדשה שני מהלכים נוספים שאמורים להתחיל כבר בשבוע הבא: סבסוד כרטיסים להצגות שלא נמכרו על מנת לסייע למוסדות התרבות "למלא אולמות" גם באקלים הביטחוני הנוכחי – הכרטיסים יוצעו בעיקר לסטודנטים ורוח חדשה תשא בעלויות הסבסוד מכספי התרומות. בנוסף, משבוע הבא יתחילו ברחבי העיר הופעות של אמנים צעירים בפאבים ועסקים במרכז העיר – רוח חדשה תשדך בין האמנים לבתי העסק ותממן את ההופעות על מנת למשוך יותר קהל לצאת מהבית ולהמשיך בשגרה.

אלישבע מזי"א, מנכ"לית עמותת "רוח חדשה": "המצב בירושלים לא קל וככל שהמתיחות נמשכת אז העסקים קורסים, במיוחד אלו שנמצאים במרכז העיר ומלכתחילה מתבססים על קהל של עוברי אורח. במקביל, ירושלים מוצפת באנשי כוחות הביטחון שמוצבים בעיר. כשיצאנו לקמפיין הזה החלטנו שאנחנו לא מוותרים ורוצים לחזק את שניהם – את העסקים הקטנים כדי שיהיה להם ולמרכז העיר עתיד גם אחרי שהמצב ישתפר ולחיילים והשוטרים שבאמת נמצאים שם ביום ובלילה כדי שאנחנו נוכל להמשיך לחיות בירושלים."


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה