האדם שנחשד כמחבל ונורה למוות צעק לחיילים "אני דאע"ש"



גבר נורה למוות אמש (ד') ברחוב ירמיהו בירושלים, בשכונת רוממה, לאחר שנחשד כמחבל. לטענת החיילים הוא צעק "אני דעא"ש"

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי שני חיילים הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית ביקשו לעלות לאוטובוס ברחוב ירמיהו, ככה״נ בסיום משמרת. 
עד כה עולה כי , אדם שירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה, אותו אדם העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. 

נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, אותו אדם  המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל.  עוד עולה כי במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד ״אני דעא״ש״. 
מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע ע״י החיילים עצמם.  החשוד נהרג, בדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים.

מתנהלת חקירה מעמיקה ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף מצ״ח לבחינת נסיבות האירוע.

משטרת ירושלים ממשיכה בפריסת הכוחות הרחבה ברחבי העיר. המשטרה קוראת לציבור להמשיך ולדווח אודות אנשים חשודים ולהישמע להוראות אנשי כוחות הביטחון בשטח, הפועלים באופן נחוש להגנה על שלום וביטחון הציבור.

משי זהב יו"ר זק"א. אמר "הגעתי עם צוות זק"א לזירת הפיגוע לכאורה היה נראה לנו כפיגוע "שיגרתי" בימים אלו ניסיון דקירה והמחבל חוסל. ביקשתי לכסות את הגופה בשקית שחורה. לאחר שהתבקשתי לטפל בגופה ראיתי שמדובר ביהודי והיה טעות שמדובר במחבל. מיד עדכנתי את המשטרה והחלפנו לשקית זק"א לבנה". והוסיף "אנו נמצאים בימים של טרור ומוזנקים לכל  זירת פיגוע. בבאר שבע הייתה טעות ונהרג חף מפשע וכן היום נלקחו חיי אדם בגלל טעות בזיהוי. אני פונה לכל מחזיקי הנשק לפעול ביתר שיקול דעת".

זאב קשש, יו"ר איחוד הצלה שהגיע למקום, סיפר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס ובעקבות כך בוצע ירי לעברו. לאחר בדיקה נוספת התברר כי מדובר ביהודי, ולמרבה הצער נקבע מותו בזירה. צוותי זק"א ומשטרה פועלים בזירת האירוע".

תמונה: דוברות מד"א 

 

 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה