"דווקא עכשיו ירושלים"



בעקבות המצב הביטחוני, ראש העיר ניר ברקת הכריז על חבילת סיוע לעסקים בעיר, החבילה תכלול קמפיין חוצות, פטור מאגרות, קרן הלוואות ועוד

חבילת סיוע לעסקים בירושלים יוצאת לדרך- ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הכריז היום (ג') על חבילת סיוע שגיבשה עיריית ירושלים לעסקים בירושלים, בעקבות המצב הביטחוני. חבילת הסיוע כוללת מספר אלמנטים מרכזיים:

קמפיין חוצות: "דווקא עכשיו ירושלים"

ראש העיר הנחה על יציאה לקמפיין שיווקי בארץ ובעולם תחת הסלוגן "דווקא עכשיו ירושלים". הקמפיין שיכלול שלטי חוצות, פרסומים בעיתונים, מודעות באינטרנט וברשתות החברתיות יעלה בקרוב ויקרא לתושבים ולמבקרים להגיע דווקא בזמן הזה לירושלים, לקנות בעסקים, לבלות בעשרות מוסדות התרבות, לישון במלונות ולאכול במסעדות ברחבי העיר.

בכל העולם: קונים מעסקים ירושלמיים באמצעות האינטרנט

בימים אלו מוקמת ביוזמת העירייה פלטפורמה אינטרנטית חדשנית למתן מענה שיווקי וחשיפה נרחבת של בעלי העסקים  בארץ ומחוצה לה. הפלטפורמה תאפשר לאנשים בכל רחבי הארץ והעולם לקנות באמצעות האינטרנט מוצרים מבעלי עסקים ירושלמים. כמו כן, יאפשר האתר לקנות קופונים לשימוש עתידי בחנויות בירושלים, ובכך לסייע להם לעבור תקופה קשה זו.

פטור מאגרות עירוניות לעסקים הירושלמים בחודש הקרוב

בכוונת עיריית ירושלים לפטור למשך תקופה של חודש את כל בעלי העסקים בעיר מאגרת שילוט ומאגרת הוצאת שולחנות וכסאות במרחב הציבורי (בכפוף לאישור מועצת העיר והגורמים הנדרשים). במקביל מצפה העירייה ממשרדי הממשלה להתגייס בהקלות נוספות לטובת התיירות והעסקים בירושלים בכלים הרבים העומדים לרשותם. העירייה פנתה לשם כך למשרדי הממשלה.

קרן הלוואות בתנאים נוחים לעסקים – 5 מיליון ש"ח

ראש העיר כבר גייס 5 מיליון ₪ לקרן שמוקמת למתן הלוואות בתנאים נוחים לעסקים קטנים ובינונים בירושלים שנקלעו לקשיים בעקבות המצב הביטחוני. הכסף גויס בשיתוף מט"י (מרכז טיפוח יזמות ירושלים) מקרן פדרציית ניו יורק של הסוכנות היהודית. במקביל נעשתה פניה לקרנות נוספות.

סיוע בפיתוח תכניות עסקיות וליווי עסקים

העירייה והרשות לפיתוח ירושלים יממנו בסכום של חצי מיליון ש"ח ליווי לעסקים לפיתוח תכניות עסקיות והכשרות עסקיות ושיווקיות שייבנו להלוואות שיינתנו לבעלי העסקים.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "לעם ישראל עוצמות אדירות שבאות לידי ביטוי בערבות הדדית יוצאת דופן בזמן משברים ומסייעות לנו לצאת מהן מחוזקים. הנחיתי על יצירת חבילת סיוע לעסקים בירושלים כדי לסייע להם לעבור את התקופה הזו ולעמוד על רגליהם. במקביל אנחנו מצפים מממשלת ישראל להכניס את היד לכיס ולסייע בכלים הרבים העומדים לרשותה לירושלים, וכן לאשר את תקציבי הפיתוח העתידיים לעיר בהקדם. זה הזמן לשים את ירושלים על ראש שמחתה של הממשלה. אני קורא לכל עם ישראל, בואו לירושלים, קנו בירושלים, חזקו אותנו ויחד אני בטוח שנעבור את התקופה הזו וירושלים תמשיך לפרוח".

עופר ברקוביץ, סגן ראש העיר ועינב בר, מחזיקת תיק קידום עסקים הוסיפו כי "המשבר של עסקי התיירות בירושלים קשה, והוא מגיע אחרי שנה וחצי לא פשוטות. עיריית ירושלים לוקחת אחריות ומתחילה בשלב מוקדם להניע מספר מהלכים לטובת העסקים, כולל קמפיינים משמעותיים למשיכת אנשים ולקנייה גם מרחוק, הלוואות בתנאים ייחודיים, וגם ביטול אגרות. הצעדים הללו לא מספיקים, ממשלת ישראל חייבת להידרש לנושא בכל כובד משקלה".

מנכ"ל מט"י ירושלים, גולן טובי הוסיף כי "למט"י ירושלים מגיעים בשבוע האחרון עסקים רבים המבקשים ייעוץ וסיוע עקב המצב הביטחוני שנוצר בעיר ואנו פועלים, יחד עם העיריה, לייצר מקורות מימון נוספים ומידיים ולהעניק ייעוץ עסקי מיידי לכל פונה".

 

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה