מתמודדים עם הטרור: קורסים מזורזים להגנה עצמית במנהלים הקהילתיים



גל הטרור מוביל לפניות רבות מתושבי ירושלים רבתי לקורסים מזורזים בהגנה עצמית. במינהלים קהילתיים בעיר שמפעילה החברה למתנ"סים הארצית נענו לפניות על מנת לסייע בהחזרת תחושת ביטחון לחברי קהילותיהם

במנהלים הקהילתיים ברחבי העיר מקיימים קורסים להגנה עצמית, זאת בעקבות המצב הבטחוני. אהרון דרמון, חבר מנהל קהילתי לב העיר ירושלים שהשתתף מספר ש"חשוב היה לאנשים לקבל בחזרה קצת שליטה על החיים שלהם. הילדים שלי כאן, חשוב לי שיידעו מה לעשות אם חס ושלום הם נתקלים בסיטואציה כזו. אף אחד לא אוהב להרגיש חסר אונים ובאמצעות החזרת הרגשת הביטחון העצמי גם הכניסה לפאניקה נמנעת".

בלתי אפשרי להימנע לגמרי מללכת ברחוב, לשווקים, לפעילויות או להישאר ספונים עם הילדים בבית, ראינו את הצורך והחלטנו לסייע. אף אחד לא יהפוך לברוס לי מקורס של כמה שעות, אבל זה ימנע מאנשים לקפוא בפחד ויסייע להם להתמודד עם התקיפה", אמר יקי חרל"פ, מנהל מינהל קהילתי לב העיר בירושלים.

גם באזורים שקטים יותר נרשמו פניות רבות לסיוע בהתגוננות במקרה תקיפה. " לא סתם את רואה כאן הורים, קשישים, צעירים – כולם חוששים. גם אני רוצה לדעת שאם אני הולכת עם הילד אז לא ארגיש חסרת אונים כשבא לעברי מחבל. צריך לזכור שהדקירות אירעו בכל הארץ", אומרת סיגל גוטמן, אמא ל-3.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה