פיגוע האבנים בארמון הנציב: הוגשו כתבי אישום



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חמישה תושבי צור באחר, שיידו אבנים בערב ראש השנה בארמון הנציב בו נרצח אלכס לבלוביץ ז"ל

בערב ראש השנה תשע"ו, בשעות הבוקר המוקדמות, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה במסגד אל אקצא ובין כוחות משטרה אשר הגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית.  באותו היום, נפגשו הנאשמים, תושבי צור באחר: עבד דוויאת (19), מוחמד אבו כף (18), אלוליד אטרש (18) ושני קטינים בני 17, על מנת ליידות אבנים לעבר רכבי יהודים אשר נוסעים בכביש המוביל לשכונת ארמון הנציב. זאת, כפעולת תגמול והזדהות עם הנעשה בהר הבית.

הנאשמים יידו אבנים לעבר רכבים חולפים, כשהבחין דוויאת ברכב אשר היה נהוג ע"י אלכס לבלוביץ ז"ל ואשר היה בדרכו מסעודת ערב חג ראש השנה עם קרובות משפחה, נטל דוויאת אבן וידה אותה ממרחק של כמטר לעבר הרכב. האבן חדרה את חלון הרכב אשר לצד הנהג וגרמה למנוח לאבד שליטה על הרכב אשר סטה מן הכביש והתנגש בעמוד חשמל ובעץ. כתוצאה מכך נפגע בית החזה של המנוח ואחת מנוסעות הרכב נחבלה.

על פי כתב האישום, במעשיהם גרמו הנאשמים בצוותא למותו של אדם שלא כדין, יידו אבן לעבר כלי תחבורה בנסיעה באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותו של הנוסע בכלי תחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה, וחבלו באדם חבלה חמורה שלא כדין.

בשל מסוכנותם הרבה לציבור, הגישה הפרקליטות בבד בבד עם כתב האישום בקשה למעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים. כתב האישום כלל עבירות של הריגה, חבלה חמורה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, הצתה, ייצור נשק. שניים מהנאשמים מואשמים גם ביידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות הביטחון במהלך התפרעויות בשנת 2014.


תמונה: באדיבות כבאות והצלה  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה