2 אירועי טרור בירושלים: 3 הרוגים וכ- 16 פצועים



הטרור נמשך, ובו זמנית שלושה מחבלים מבצעים שני פיגועים במוקדים שונים. בארמון הנציב שני מחבלים ירו ודקרו באוטובוס; שני הרוגים ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות. מחבל אחד חוסל והשני נוטרל. במלכי ישראל, פיגוע דריסה; הרוג ועוד מספר פצועים. המחבל נוטרל

פיגוע ירי ודקירה באוטובוס בארמון הנציב- שני הרוגים, 2 פצועים במצב אנוש, 3 במצב קשה, 1 במצב בנוני, ו -1 במצב קל. מחבל אחד חוסל והשני נוטרל.

באוטובוס אגד בשכונת ארמון הנציב קו 78, שני מחבלים תושבי ג'בל מוכבר, נכנסו לאוטובוס והחלו לירות, כוח משטרה ומג"ב שהגיב במהירות הבחין בשני המחבלים באוטובוס, ביצע ירי מדוייק לעברם ונטרל אותם. בפיגוע הזה נרצח חביב חיים בן ה78, תושב ארמון הנציב, רעייתו שושנה מאושפזת בבית החולים במצב קשה, הרופאים נאבקים על חייה. 

 

תמונה: באדיבות המשפחה 

24 שעות לאחר הפיגוע, עודכנה אמו של אלון אנדרי גובברג, הנרצח הנוסף בפיגוע בארמון הנציב, גבר ערירי בן 51 המתגורר לבדו באחת משכונות העיר, על מותו. אמו קיבלה בשעות הצהריים את הבשורה הקשה לאחר שהגורמים המוסמכים ניסו לאתרה. גובברג יובא בשעה 17:00 למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בבירה.

פאראמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע לזירת הפיגוע בארמון הנציב:" עם הגעתנו לזירת האירוע שררה במקום המולה רבה ונשמעו רעשי ירי, מיד נכנסתי לתוך האוטובוס על מנת להתחיל לחלץ ולעניק טיפול רפואי לנפגעים. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו תוך דקות למקום ביצענו סריקה ראשונית והענקנו טיפול מציל חיים לנפגעים, ביצעתי פעולות החייאה בגבר כבן 45 במצב אנוש עם פצעי ירי בפלג גופו העליון ופיניתי אותו לבית החולים שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה שם הרופאים המשיכו להאבק כל חייו." 

 



פיגוע דריסה במלכי ישראל-
הרוג ו-3 נפגעים בדרגות פציעה שונות. המחבל נוטרל. 

מחבל ממזרח ירושלים הגיע עם רכב לרחוב מלכי ישראל, סטה מנתיבו עלה על המדרכה ודרס 3 אזרחים בסמוך לתחנת אוטובוס. לאחר דריסתם יצא מהרכב עם סכין מטבחיים והמשיך לתקוף את הנפגעים. מאבטח אזרחי הבחין במחבל ירה לעברו ופצע אותו, שוטרי מג״ב שהיו בסמוך הגיעו במיידי, הבחינו במחבל כשידו מוסתרת, ביצעו ירי מדוייק, ירו ירי מדוייק לעברו, פצעו ונטרלו אותו.

ההרוג בפיגוע: הרב ישעיהו קרישבסקי בן 59. הלוייתו תצא בשעה 14:00 מבית הכנסת פינסק קרלין שכונת בית ישראל.


הרב ישעיהו קרישבסקי ז"ל. צילום: שמואל דריי

משה טייטלבוים מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר ללא רוח חיים ובמספר נפגעים עם פצעי דקירה וחבלות. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בפיגוע משולב של דריסת הולכי רגל ודקירות. חשוב לקרוא לאזרחים להימנע מהגעה לזירות פיגועים מחשש לשלומם ועקב ההפרעה לכוחות ההצלה להציל חיים". 

עלא אבו ג'מל, תושב ג'בל מוכבר, עובד כטכנאי בחברת בזק, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה.  

תגובת בזק לפיגוע בירושלים הבוקר ברחוב מלכי ישראל: בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה (שנהרג במהלך הפיגוע). אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע". בבזק מדגישים כי לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת.

סכין הקבצים מהפיגוע ברחוב מלכי ישראל.

 

ממלא מקום מפכ״ל המשטרה ניצב בנצי סאו בזירה בארמון הנציב: ״ראש הממשלה יקיים דיון קבינת עם כלל כוחות הביטחון. אציג תוכנית מבצעית והיא תוצג לאחר שתאושר״. 

מפקד משטרת ירושלים ניצב צ'יקו אדרי: ״אנחנו לדברים נוספים, יודעים שהמחבלים תושבי מזרח ירושלים״.

בית חולים הדסה עין כרם: פצוע אחד פונה הישר לחדר ניתוח במצב אנוש, מפציעות דקירה. מארמון הנציב. הצוות נלחם על חייו. פצועה נוספת מטופלת בטראומה במצב קשה, בהכרה, היא מהארוע בארמון הנציב. לא נשקפת סכנה לחייה. פצוע נוסף כבן 80 מרחוב מלכי ישראל, מצבו בינוני עד קשה, לא נשקפת סכנה לחייו. מחבל אחד במצב קשה, מחבל נוסף הגיע תוך כדי החייאה ומותו נקבע בטראומה. 

בית חולים שערי צדק: מצב הפצועים: הגיעו לכאן 8 פצועים. אחר נפטר כאן, 2 פצועים קשה. שניים בינוני ושלושה קל.  

בעקבות הפיגועים בבית החולים שערי צדק נפתח מרכז מידע. טלפון: 1255125.
 
 
 
 

בעקבות אירועי הטרור עיריית ירושלים פותחת מוקד פניות ציבור *9215

 

בהנחיית ראש העיר ניר ברקת, הקימה העירייה מוקד פניות ציבור שמטרתו לתת לתושבים מידע בנושאים שונים, תמיכה נפשית, תמיכה קהילתית ותחושת שייכות זאת בעקבות אירועי הטרור אשר פקדו את העיר בימים האחרונים. המוקד הייעודי החל לפעול היום (ג') מהשעה 17:00 ועד חצות בטלפון *9215 ובימים הקרובים יפעל במהלך כל שעות היום. מוקד המידע ייתן מענה לפניות התושבים ויכלול, מרכז מידע, עדכוני תנועה, ייעוץ ותמיכה נפשית. בנוסף, המוקד ירכז את מערך המתנדבים בעיר ותושבים המעוניינים להצטרף למערך המתנדבים באבטחת מוסדות חינוך ובתחומים נוספים מוזמנים להתקשר. יש לציין כי עדכונים שוטפים מפורסמים כל העת באתר האינטרנט של עירית ירושלים, בדף הפייסבוק העירוני ובאפליקציית עיריית ירושלים.

 

 

 


תמונות: מד"א וחטיבת המשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה