נשיא המדינה: "מדינתנו חזקה, אנחנו חזקים"



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים הבוקר (א') ביקור תנחומים אצל משפחתו של רב"ט אהרן בניטה ז"ל, שנרצח בפיגוע הדקירה בעיר העתיקה ברחוב הגיא

הנשיא נפגש עם הוריו, עליזה ומיכאל ואחיו, ושאל לשלומה של כלתם, אדל וילדיה, שנפצעו בפיגוע שבו נרצח אהרן. אביו של אהרן, סיפר לו כי היא עודנה מאושפזת בבית החולים ומתחזקת וכי מצבו של נכדם שנפצע גם הוא בפיגוע משתפר, "בבוקר שאחרי הרצח הנורא ביקרה רעייתי נחמה את נכדכם בן השנתיים בבית החולים והתרגשה מאוד, היא תשמח לשמוע שמצבו טוב יותר והוא משתפר". 

הוריו של אהרן ז"ל סיפרו לנשיא על עלייתם ארצה, והחשיבות הגדולה שראו בחיים בישראל. הנשיא הקשיב לדבריהם, חיזק את ידיהם ואמר: "זוהי ארצנו, ואין לנו אחרת, אני מקשיב לסיפורכם בהתרגשות ורואה מולי ציונים אמיתיים".

אביו מיכאל , סיפר לנשיא בכאב כי אהרן ראה בחיים בישראל שליחות ואמר: "אהרן הלך בדרך שכם למרות שחמותו ביקשה שלא ילך, ואמרה לו במפורש כי זה מסוכן. אהרן התעקש ואמר לה 'אם אני לא אעבור שם מי יעבור שם?'. הוא ראה בזה מצווה, כמו עלייה לרגל." הנשיא הקשיב לדבריו ואמר: ״אנחנו חזקים, מדינתנו חזקה, אף אחד לא יוכל לנו. שבנו לארצנו מתוך אהבה וכדי לבנות ולהיבנות בה, אנחנו דמוקרטיה חזקה וכל מי שמבקש להרע לנו - לא יפגע בנו.״

אמו עליזה סיפרה לנשיא על בנה ואמרה :" אהרן היה ילד מיוחד, הבן השישי שלנו. הוא נולד בצרפת הילד היחיד שילדתי בבית והוא נולד בשמחה ובלי בכי. התפללתי שיביא שלום לעולם. ילד חמוד ויפה תואר, שמח ומאושר. אני זוכרת שמהגן היה נכנס בשמחה וריקודים ושר לי את מה שלמד."

הנשיא לחץ את ידי בני המשפחה בחום וביקש לאחל לאלמנתו של אהרן ז״ל, אדל, ולילדיו רפואה שלמה וכי הוא מתפלל שלא ידעו עוד צער.

צילום: מארק ניימן/לע"מ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה