גל הטרור נמשך: 3 שוטרים נפצעו בפיגוע דקירה בשער שכם



מחבל דקר 3 שוטרי יס"מ סמוך לשער שכם, פצוע אחד במצב קשה והשניים באורח בינוני. המחבל חוסל על ידי הכוחות במקום, כתוצאה מאש כוחותינו נפצע אחד השוטרים קשה. מדובר בפיגוע השני היום בשער שכם

במסגרת ההיערכות המבצעית הרחבה בירושלים, פרוסים כוחות רבים סביב העיר העתיקה. כוח שוטרים מיחידת יואב הבחינו בצעיר פלסטיני שעורר את חשדם ברחבת שער שכם. השוטרים ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו ת.ז.  
המחבל מסר את תעודת הזהות שלו ואז שלף סכין והצליח לדקור שני שוטרים אחד מהם בצאוורו. השוטרים שנפגעו הצליחו במקצועיות רבה ובנחישות לדרוך את נשקם וביצעו ירי לעבר המחבל, בה בעת כוח נוסף שהיה בסמוך והבחין בפיגוע התקדם אף הוא וביצע ירי עם השוטרים לעבר המחבל. מהירי נפגעו גם 2 שוטרים. 

המחבל, פלסטיני בן 19 ממחנה הפליטים שועפט, נוטרל וחוסל. מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ״השוטרים ולוחמי מג״ב פועלים בסביבה מורכבת ומאתגרת בה כל אדם באשר הוא, טבעי בסביבה. השוטרים פעלו במקצועיות רבה ובמסירות נפש, הביאו לחיסולו המהיר של המחבל ולמעשה הגנו בגופם על יהודים שחלפו באותה עת במקום. אני משבח את השוטרים והלוחמים ושולח איחולי החלמה מהירה לפצועים״.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע העניקו טיפול רפואי מציל חיים ל-3 פצועים, בהם צעיר כבן 20 במצב קשה עם פצע חודר בפלג גופו העליון שפונה לבית החולים שערי צדק ושני פצועים באורח בינוני, גבר כבן 30 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון שפונה לבית החולים הדסה עין כרם וגבר כבן 28 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ובגפיים שפונה לבית החולים שערי צדק.

חובש בכיר במד"א גיא פורת שהגיע למקום וטיפל בנפגעים סיפר: "כשהגענו ראינו פצועים שוכבים ברחבה הסמוכה לשער שכם, ביצענו הערכה ראשונית וטיפלנו בצעיר כבן 20 עם פציעות חודרות בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מעורפלת והמטרה שלנו הייתה לפנות אותו במהירות מהשטח לבי"ח, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול רפואי פינינו אותו בדחיפות לבי"ח כשמצבו מוגדר קשה, פצוע נוסף שהיה בסמוך אליו, גבר כבן 30 סבל מפציעה חודרת בפלג גוף עליון, גם הוא טופל ופונה לבי"ח ע"י הצוותים הנוספים שלנו שהגיע למקום ובנוסף גבר כבן 28 שנפגע באורח קל בגפיים ופלג גוף עליון טופל ופונה לבי"ח."

פאראמדיק מד"א אבי צנוירט שהגיע בין הראשונים למקום סיפר: "ראינו 3 פצועים שוכבים ברחבה הסמוכה לכניסה לשער שכם, שלושתם היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות בגופם, ביצעתי הערכת מצב רפואית ראשונית ל 3 הפצועים על מנת להעריך את חומרת הפציעות, צעיר כבן 20 היה בהכרה מעורפלת וסבל מפציעות בפלג גופו העליון, השניים האחרים, גברים כבני 30 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מפציעות חודרות בפלג גופם העליון, ביחד עם החובשים והפאראמדיקים שלנו שהגיעו בכוחות גדולים הענקנו ל 3 הפצועים טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ופינונו אותם בדחיפות לבתי החולים."


תמונות: דוברות מד"א ודובר חטיבת המשטרה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה