השביתה במערכת החינוך נמשכת: היום למדו התלמידים עד 13:30



ראש העיר, ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים פז כהן, החליטו כי השבתת בתי הספר העל יסודיים תימשך גם היום (יום א')

עיריית ירושלים, ארגון ההורים ומועצת הנוער העירוניים החליטו במשותף כי היום (א') הלימודים בכל מערכת החינוך בעיר (על יסודי, יסודי, גני ילדים וצהרוני ציל"ה) יסתיימו בשעה 13:30, השעה בה עוזבים המאבטחים את מוסדות החינוך הזכאים לאבטחה. הלימודים בחינוך המיוחד יתקיימו כסדרם.

ראש העיר, ניר ברקת: "אני שב וקורא לראש הממשלה להתערב ולפתור את המשבר החמור". יו"ר ארגון ההורים פז כהן: "שום דבר לא השתנה, אנחנו נאצלים להחריף את ההשבתה עד לפתרון". החלטת העירייה וארגון ההורים מקבלת רוח גבית גם מארגון המורים ומהסתדרות המורים אשר הודיעו למנהלים לשלוח את התלמידים לביתם עם לכתו של המאבטח. 

יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "בלב כבד מאד אנחנו ממשיכים את השביתה בבתי הספר העל יסודיים מחר. בהיעדר החלטת ממשלה לתקצב את האבטחה, מוסדות רבים נעדרים את סף האבטחה המינימלי הנדרש - ולכן הורים וועדי הורים שיחליטו שלא לשלוח את ילדיהם גם בבתי הספר היסודיים ובגנים - יקבלו את מלוא הגיבוי שלנו. אנחנו לא מבינים למה ממתינים. לא מדובר בהרבה כסף. וועדת בדיקה ממשלתית עולה יותר."

המדינה, על פי החלטת הממשלה, מממנת את אבטחת מוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה, אולם בפועל היא מתקצבת אבטחה בבתי הספר עד לשעה 13:30 בלבד, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים הלימודים עד השעה 16:30. הדבר יוצר פער בלתי נסבל, בו בחלק משעות היום אין אבטחה במוסדות החינוך בירושלים.

העירייה פועלת בהתאם להנחיות המקצועיות של המשטרה ובהתאם למימון המתקבל מהמשרד לביטחון פנים, אולם יש צורך בתקציב נוסף על מנת להשלים את השעות החסרות ולאפשר לתלמידי העיר לקבל חינוך באופן בטוח ומאובטח.

תמונה: flash 90/ קובי גדעון


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה