בשורה לנוסעים בתחבורה הציבורית: עלייה מכל הדלתות החל מ1 בנובמבר



לאחר מאבק עיקש של 15 דקות – זמן הנסיעה בתוך הערים בתחבורה הציבורית בקווי אגד יתקצר באופן משמעותי. מכשירי תיקוף יותקנו בסמוך לכל הדלתות בכשליש מהקווי הנסיעה ולנוסעים יתאפשר לעלות לנסיעה מכל הדלתות ללא צורך להתעכב אצל הנהג

החל מתאריך 1 בנובמבר תתאפשר עליית נוסעים לאוטובוס מכל הדלתות – זאת ללא צורך לעצירה אצל הנהג. בימים אלו מתקינה אגד מכשירי תיקוף בכשליש מקווי האוטובוס העירוניים שלה ונוסעים עם רב קו טעון יוכלו לעלות לאוטובוס מכל דלת – בדיוק כמו ברכבת הקלה בירושלים.

המצב כיום הוא כי בתחנות עתירי נוסעים האוטובוסים מתעכבים מעל 5 דקות זאת מכיוון שכל נוסע מתעכב אצל הנהג בין 15-20 שניות לתיקוף כרטיס הרב קו. ההשלכה על זמן הנסיעה היא מרחיקת לכת ומאריכה אותו בכמעט עשרים דקות בממוצע. כעת, עם עליית הנוסעים מכל הדלתות זמן הנסיעה בתוך העיר  צפוי להתקצר משמעותית.

המאבק על עלייה מכל הדלתות החל לאחר שהתברר כי המעבר לכרטיס הרב קו מאריך את זמן הנסיעה באופן משמעותי. את המאבק יזם והוביל 15 דקות - ארגון צרכני התחבורה הציבורית, והוא זכה לתמיכה של תנועת התעוררות בירושלים ושל אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. בהמשך הדרך הצטרף ראש העיר ניר ברקת למהלך וקידם את הנושא מול שר התחבורה ואנשי המקצוע במשרד. לפני כשנה וחצי עודדו 15 דקות והתעוררות נוסעים ברחוב אגריפס לעלות על האוטובוסים מכל הדלתות. במשך כשלוש שעות נוסעים עלו לאוטובוסים גם מהדלתות האחוריות זאת בעידודם והכוונתם של פעילים משני הארגונים.

חשוב לציין את הירתמותם של ראש העיר ירושלים ניר  ברקת ושל ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מאיר חן לטובת המהלך. השניים הבינו את החשיבות הגבוהה של העלייה מכל הדלתות וקידמו זאת במהלך השנתיים האחרונות.

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "ישראל מצטרפת באיחור ניכר לסטנדרטים המקובלים בעולם המערבי. זמנם של הנוסעים יקר וחשוב וקיצור זמני הנסיעה מעלה את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית והוא צריך להיות בראש סדר העדיפויות. אנו מברכים את משרד התחבורה על המהלך ואת עיריית ירושלים על המאמצים וקוראים להיערך להרחבה לקווים נוספים ולערים נוספות"

חבר מועצת העיר מטעם התעוררות אלעד קדוש: " תנועת התעוררות מברכת על המהלך המשמעותי לאפשר כניסה מאחור. המהלך יקצר את זמני הנסיעה בתחבורה ציבורית. אנחנו שמחים על כך שלאחר מאבק ממושך, יחד עם 15 דקות שהובילו את הנושא, הצלחנו להביא לשינוי ולאימוץ הצעד הזה. נמשיך לפעול לשיפור מערך התחבורה הציבורית ולדרוש עמדות רכישת רב קווים ומתן העדפה לאוטובוסים ברמזור". 
 
צילום: 15 דקות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה