נשיא המדינה ורעייתו פתחו את שנת העבודה של האגודה למלחמה בסרטן



שנת העבודה של האגודה למלחמה בסרטן עומדת השנה בסימן: "ממחקר בעכבר, לתרופה של מחר", נשיא המדינה: "זהו מאבק, שבו גוף ונפש הולכים יחד. שלובי זרועות"

באירוע שהתקיים בהשתתפות ראשי האגודה, מתנדבים מכל הארץ, ילדים חולים ומחלימים. התייחס נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לאיום המתמיד ולמאבק הבלתי פוסק של החולים המתמודדים עם הסרטן, שאינו מבחין בין מגדרים, גילאים ומגזרים, ואמר: "זהו מאבק שאינו נגמר. מאבק שמקצתו במחלקות בית החולים, ועיקרו בחוץ- בבית, בבית הספר, ברחוב, במקום העבודה, בקהילה. מאבק הכולל את ההתעקשות להמשיך ולחיות. את הזכות לנהל שגרה באין שגרה עם הסרטן, למרות הסרטן, לצד הסרטן. זהו מאבק, שבו גוף ונפש הולכים יחד. שלובי זרועות".

הנשיא ציין את תרומתה יוצאת הדופן של האגודה במאבק חשוב זה והביע את הערכתו הרבה למתנדבי האגודה העושים רבות עבור החולים והמחלימים ממנה.

מדברי שר הבריאות יעקב ליצמן: "הפעילות למלחמה בסרטן בראש סדר היום במשרד הבריאות. אנו עוקבים אחר ההתפתחות הטכנולוגית ברפואה המתקדמת ומקווים לתקווה חדשה לחולי הסרטן. אנו מובילים בימים אלו שני מהלכים חשובים שייטיבו עם חולי הסרטן: רפורמת ה-MRI  במהלכה נגיע ל-47 מכשירים כאלה בכל בתי החולים בישראל תוך קיצור דרמטי של התורים לבדיקה כבר בשנה הקרובה והמהלך הדרמטי ביותר- הכנסת תרופות מצילות חיים לשירותי הבריאות הנוספים (שב"נים) לכלל אזרחי מדינת ישראל.
בימים אלו נסגר הסכם עם קופות החולים במסגרתו יינתנו התרופות מצילות החיים גם לאלו שאין להם שב"נים בגלל חוסר באמצעים, ובכך יזכה כל אזרח במדינת ישראל למימון תרופות מצילות חיים במסגרת סל הבריאות. זהו מהלך לאומי חברתי שיטיב עם כלל אזרחי מדינת ישראל ללא כל אפליה".

באירוע נשא דברים פרופ' זליג אשחר, זוכה פרס ישראל לשנת 2015, והסביר על פיתוחו המדעי, של חיסון הדוחה גידולים סרטניים. במהלך הסברו, עצר פרופ' אשחר וסיפר על יובל אביב, נער שהתגבר על המחלה בזכות פיתוח החיסון של פרופסור אשחר וחיבק אותו בהתרגשות בראותו את יובל לאחר שהחלים. "הצלחנו לעשות הרבה דברים ולאחר כ-7 שנות מחקר הטיפול עבר ממחקר על עכברים נגועים, עבר לזריקות חיסוניות לבני אדם והיום התוצאות מדהימות." סיכם הפרופ' אשחר.

מדברי יו"ר האגודה והנשיא לשעבר של ארגון הסרטן הבינלאומי, פרופ' אליעזר רובינזון: "השנה, אנו מציינים את מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן בסימן קידום הטיפול, התמיכה, והסיוע לרווחתם של ילדים חולי סרטן, הנאלצים, יחד עם בני משפחותיהם, להתמודד בגיל כה צעיר עם מחלה המאיימת על בריאותם ועל עתידם. כמידי שנה בשנה האגודה למלחמה בסרטן ממשיכה לקיים פעילויות תמיכה ורווחה למען חולים, המחלימים ובני משפחותיהם, בהן סדנאות המלוות מחלימים מסרטן בחזרתם לשגרת חיים בריאה, סדנאות המדריכות חולי סרטן לשלב פעילות גופנית בתקופת הטיפולים ולאחריהם, נופש משפחות והשלמת חומר לימוד לילדים חולי סרטן, סדנאות איפור וטיפוח במחלקות אונקולוגיות ובמרכזי התמיכה של האגודה, קבוצות תמיכה מגוונות, פעילויות גוף ונפש ועוד".

תמונות: דוברות בית הנשיא 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה