היום שביתה בחטיבות הביניים והתיכונים בעיר



בתי הספר התיכוניים בבירה יושבתו היום (ה') במחאה על מספר שעות האבטחה המצומצם במוסדות החינוך. יו"ר ארגון ההורים בירושלים, פז כהן, "לא יעלה על הדעת שמאבטחים יעזבו באמצע יום הלימודים"

ראש עיר ירושלים ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים פז כהן, הודיעו כי ישביתו את בתי הספר העל יסודיים בירושלים היום, (ה') , זאת עד שמשרדי האוצר וביטחון הפנים לא יסדירו תקצוב מלא לאבטחת כל יום הלימודים בירושלים במוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה המבצעיות. באם לא יימצא פתרון תורחב השביתה למוסדות חינוך נוספים.

השביתה תתקיים מחר במוסדות החינוך הבאים:

במגזר הממלכתי והממלכתי-דתי: בבתי הספר העל יסודיים (כיתות ז'-י"ב)

במגזר החרדי: בבתי הספר העל יסודיים לבנות

במגזר הערבי: בבתי הספר היסודיים אשר אין בהם כלל אבטחה

החינוך המיוחד יפעל כסדרו.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "חיכינו זמן רב מדי למתן מענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר. במציאות הקיימת היום כל עיכוב נוסף מהווה הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך. כמו שעיריית ירושלים אינה צריכה לממן שוטרים כך היא אינה צריכה לממן את אבטחת בתי הספר שהיא באחריות מלאה של המדינה".

יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "זה לא צחוק, המצב הביטחוני החמיר והמענה האבטחתי במוסדות החינוך הופחת. לא יעלה על הדעת שמאבטחים יעזבו באמצע יום הלימודים  וישאירו את מוסדות החינוך מופקרים. אם חס וחלילה יקרה אסון, מי יישא באחריות?"

המדינה, על פי החלטת הממשלה, מממנת את אבטחת מוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה, אולם בפועל היא מתקצבת אבטחה בבתי הספר עד לשעה 13:30 בלבד, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים הלימודים עד השעה 16:30. הדבר יוצר פער בלתי נסבל, בו בחלק משעות היום אין אבטחה במוסדות החינוך בירושלים.

העירייה פועלת בהתאם להנחיות המקצועיות של המשטרה ובהתאם למימון המתקבל מהמשרד לביטחון פנים, אולם יש צורך בתקציב נוסף על מנת להשלים את השעות החסרות ולאפשר לתלמידי העיר לקבל חינוך באופן בטוח ומאובטח.

תמונה: ההפגנה בסליסברג, באדיבות ארגון ההורים. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה