צה"ל הרס בתי מחבלים במזרח העיר



במהלך הלילה הרס צה"ל בתי מחבלים השייכים למחבלים מהפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף ומבצע פיגוע הטרקטור במהלך מבצע "צוק איתן", בנוסף נאטם ביתו של המחבל שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק

במהלך הלילה (ג'), בהתאם להנחיית שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון, הרסו כוחות חיל הנדסה של צה"ל בסיוע צוותים של משטרת ישראל את בתיהם של המחבלים מחמד נאיף ג'אעביס ואבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד שבירושלים. בנוסף, נאטם הערב ביתו של המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי שבירושלים.

בית המחבל מחמד נאיף ג'אעביס נהרס בעקבות פיגוע שביצע ב- 4 באוגוסט 2014 בירושלים. בפיגוע שביצע דרס אזרחים ישראליים באמצעות דחפור. ג'אעביס רצח את הרב אברהם וואלעס ז"ל ופצע שבעה אזרחים נוספים. המחבל חוסל במקום על-ידי שוטרי משטרת ישראל. 
 
בית המחבל אבו ג'מיל ג'סאן בן מחמד נהרס בעקבות פיגוע שביצע ב- 18 בנובמבר 2014, בו פרץ יחד עם המחבל אבו ג'מל עודי בן אעבד למתחם בית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. השניים פתחו באש לעבר הנוכחים ותקפו אותם באמצעות גרזנים. במהלך הפיגוע נרצחו ארבעה מתפללים, משה טברסקי ז"ל, הרב קלמן לוין ז"ל, אברהם שמואל גולדברג ז"ל ואריה קופינסקי ז"ל. בנוסף, נרצח מאש המחבלים שוטר משטרת ישראל, רב- סמל מתקדם זידאן סייף. שני המחבלים חוסלו במהלך חילופי האש בזירת הפיגוע על-ידי שוטרי משטרת ישראל.
 
חדר בביתו של המחבל מועתז אברהים ח'ליל חג'אזי נאטם בעקבות פיגוע שביצע ב- 29 באוקטובר 2014 בירושלים. בפיגוע שביצע, ניסה המחבל להתנקש בחייו של יהודה גליק בעת שיצא ממרכז מורשת בגין שבירושלים. 
 
מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל ימשיך לממש את הנחיות הדרג המדיני תוך שיתוף פעולה עם כלל גופי הביטחון ולא יהסס לנקוט בכלל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על-מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים בכדי להרתיע מביצועם של פיגועים נוספים.

בתוך כך, שיפור במצבה של אודל בניטה שנפצעה בפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה, כזכור,  אודל בת ה-22 נפצעה ממספר רב של דקירות סכין בפלג גופה העליון והגיעה במצב קשה להדסה. היא נותחה ומצבה יציב. בנה של אודל, נתן בן השנתיים וחצי, נפגע מירי ברגלו והוא הועבר אתמול משערי צדק לבית החולים הדסה.  לבקשת המשפחה התארגן הצוות הרפואי בהדסה לאיחוד בין האם לבנה, וכעת הוא שוהה עמה באותו החדר תוך שהוא מטופל על ידי מחלקת הילדים.
במצבו של נתן חל שיפור והוא מתקשר בהחלט עם בני המשפחה.

צילום: (אילוסטרציה הדס פרוש/ flash 90) 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה